Noul aeroport Baneasa
Aeroportul Baneasa a renascut
Va mai amintiti cand plecam in Europa cu viza si stateam in sala aia mica si rotunda din aeroportul Baneasa? Cum ni se pareau aeroporturile unde aterizam , cele din vest. Uriase! Si ce jenant era ca singurul aeroport international al capitalei Romaniei? Urat! Mic. Neingrijit.Aglomerat. Si apoi cum s-au construit o multime de vile la inceput si apoi cartiere in jurul lui? Cum prima data locuitorii de acolo si-au asumat faptul ca le decoleaza si aterizeaza avioanele prin curte apoi au inceput sa protesteze ca ei “nu au liniste”?? Ce vremuri!
Dupa ce Otopeniul s-a deschis si a inceput sa functioneze, Aeroportul Baneasa a intrat n uitare. Parcarea din fata si cea din dreapta aeroportului, supraaglomerate pe vremuri au nceput sa fie goale si locurile de parcare erau la alegere. Rareori cate un avion mic al cine stie carui bogatas roman sau strain mai ateriza aici. Chiar si ala deranja vecinii…
Inaugurat in 1920 si-a trait anii de glorie imediat dupa Revolutie si apoi cand a pierdut statutul de “singurul aroport din Bucuresti” a primit in 2011, probabil ca o compensatie morala, titlul de Monument istoric de importanta nationala. Aeroportul Internațional București-Băneasa este al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcțional și cel mai vechi care nu și-a întrerupt activitatea aeronautică.
Norocul a fost organizarea Campionatului European de fotbal din 2020. Care s-a desfasurat in 2021. O serie de modernizari facute pentru a asigura posibilitatea sosirii echipelor nationale de fotbal ce au jucat in Romania, au readus Baneasa in atentie. Astazi insa, se redeschide total modernizat!
Ca orice lucrare importanta, cu mare intarziere si preturi mult peste ce s-a decis la inceput dar iata ca a venit momentul.
Terminalul a fost restaurat aşa cum era el în urmă cu 59 de ani, în 1952, inclusiv marmura folosită şi mozaicul de pe pardoseală, stâlpii îmbrăcaţi în travertin şi toate celelalte elemente arhitecturale. Acestea au fost completate cu tehnologie modernă de cel mai înalt nivel, inclusiv în ceea ce priveşte iluminarea cu led şi instalaţiile de sonorizare şi de climatizare. ”Plecările” s-au extins pe două etaje, în timp ce la parter se află Terminalul ”Sosiri”. Întreaga construcție a fost gândită ca un loc ultramodern, de lux, în special pentru oamenii de afaceri. De pe acest aeroport vor fi operate curse private de business, zboruri charter de lux şi curse VIP, existand insa discutii si pentru curse charter normale ale unor companii private din turism.