FITUR 2024 – Targul de turism din Madrid
Fitur 2024: Un Succes Remarcabil și O Ediție Record
Am avut onoarea si placerea de a participa pentru trei zile la FITUR – Targul de turism din Madrid. FITUR 2024 a depășit așteptările gazdelor și își încheie cele trei zile profesionale cu mai mult de 153.000 de participanți. Acest lucru se reflectă în datele inițiale de participare la Centrul de Expoziții IFEMA MADRID, indicând recuperarea completă a sectorului turistic. Aceste cifre reprezintă o creștere cu 12% față de 2022.
Se estimează că această influx de vizitatori la FITUR va genera aproximativ 430 de milioane de euro în venituri pentru economia Madridului. Influența globală a fost un aspect cheie al celei de-a 44-a ediții a FITUR, întărită semnificativ de participarea a 152 de țări, 96 de reprezentări oficiale.
FITUR primește constant sprijin instituțional cu vizite oficiale din toate cele cinci continente. Ca în fiecare ediție, în afara sprijinului sectorului turistic, FITUR a primit un sprijin instituțional puternic. După inaugurarea oficială prezidată de Majestățile lor Regale, Regele și Regina Spaniei, în prima zi, Târgul a avut prezențe semnificative precum Daniel Noboa, Președintele Ecuadorului, care este Țara Parteneră a Târgului Internațional de Turism din acest an. În plus, a primit vizita oficială a Primului Ministru al Spaniei, Pedro Sánchez, a Primului Ministru al Albaniei, Edi Rama, reprezentanți ai Organizației Mondiale a Turismului, Secretarul General Ibero-American și mai mult de zece președinți regionali din Spania. În total, a 44-a ediție a FITUR a înregistrat prezența a aproape 400 de autorități, inclusiv secretari de stat, miniștri ai turismului, ambasadori, emisari de afaceri, primari din diferite regiuni și alți reprezentanți politici și instituționali.
Acoperirea mediatică și impactul pe rețelele sociale al FITUR 2024
Cresterea și impactul târgului s-au reflectat în acoperirea mass-media, cu aproape 23.000 de articole publicate în media națională spaniola și internațională. În total, FITUR a acreditat aproximativ 6.800 de jurnaliști (10% internaționali din 53 de țări). În plus, în sfera mediilor sociale, în primele două zile ale FITUR, a existat o creștere de 7.144 de urmăritori pe Facebook, X, LinkedIn și Instagram, ajungând la o comunitate totală de 307.883 de urmăritori. Cele peste 520 de postări publicate au ajuns la aproximativ 3,5 milioane de impresii și 50.000 de interacțiuni. FITUR a fost un Trending Topic pe rețeaua socială X pe întreaga perioadă de trei zile profesionale a târgului și a ajuns pe locul trei în Spania.
În cele din urmă, este demn de remarcat faptul că FITUR a generat un volum mare de trafic pe web, cu 680.000 de vizite în aceste zile.
Experiența Fitur 2024 din Perspectiva Media: O Adevărată Imersiune în Lumea Turismului
Încă de la sosirea în incinta IFEMA MADRID, atmosfera FITUR 2024 ne-a captivat imediat. Cu nenumărate standuri și pavilioane, fiecare reprezentând o destinație sau un serviciu turistic distinct, târgul a fost o oportunitate senzațională pentru jurnaliștii din întreaga lume să exploreze ultimele tendințe și inovații din industrie. În fiecare colț al centrului expozițional, am avut șansa să ne întâlnim cu reprezentanții diferitelor companii și organizații din domeniul turismului, să descoperim pachetele turistice inovatoare și să aflăm mai multe despre noile atracții și servicii oferite de diverse destinații. Întâlnirile cu presa au fost la ordinea zilei, oferindu-ne posibilitatea să interacționăm cu liderii din industrie și să aducem la lumină cele mai interesante povești și perspective.
Un moment special în cadrul târgului a fost dedicat standului României pentru a putea intelege cum ne reprezentam in cadrul acestor evenimente internationale. Ne-am dori ca prezenta noastra sa fie mai ampla si mai interesanta. O alta vizita a fost la pavilionul Gran Canaria, unde am avut privilegiul să descoperim frumusețea și diversitatea acestei destinații fascinante si ne-am reintalnit cu vechi cunostinte. Cu prezentări captivante și materiale informative deosebite, aceste standuri au reușit să atragă atenția vizitatorilor și să ofere o experiență autentică și memorabilă.
Pentru noi personal, participarea la Fitur 2024 a fost o experiență incredibilă ca membrii media, oferindu-ne o perspectivă unică asupra industriei turismului și inspirându-ne să împărtășim aceste povestiri captivante cu publicul nostru.