Cum a fost la WTM London 2018
WTM London 2018
Anul acesta am fost din nou la WTM Londra, la o noua intalnire cu cei mai buni jucatori din industria turismului. Un targ de turism ca si Targul de Turism al Romaniei si totusi nu prea. Cu o prima zi doar pentru cei care activeaza in aceasta industrie, de la birouri nationale de turism, agentii uriase, companii aeriene si hoteluri pana la noi, bloggeri de travel ce avem chiar si un eveniment special dedicat. Si pentru ca urmeaza Targul de Turism al Romaniei va las pe voi sa faceti diferenta. Intre un targ destinat afacerilor si unul in proportie covarsitoare destinat vanzarii de pachete turistice.
Evident ca Londra, chiar si in conditiile Brexit-ului, nu se compara cu Bucurestiul. Probabil cel mai important oras al Uniuni Europene ( inca ) si unul dintre cele mai importante orase ale lumii, da tonul unor trenduri in turism cu care toata lumea vrea sa fie la curent. Chiar si Romania, in felul schiop in care o facem.
O multitudine de tari isi doresc sa participe la acest targ si fiecare inchiriaza un anumit spatiu pe care il amenajeaza cu imaginatie si dupa buget, fireste. Dar toti vor sa iasa in evidenta si se straduiesc sa aduca lucruri noi si produse si servicii noi pe piata. Este un loc unde te poti intalni cu un CEO de la o uriasa companie aviatica, un influencer cu zeci de milioane de urmaritori pe insta sau cu un reprezentant al unei companii hoteliere mondiale. Acestia, alaturi de uriasa masa a lucratorilor in turism vin si incearca sa isi creeze noi relatii de afaceri, fiind deschisi colaborarilor de tot felul.
Organizat pe continente, aduce tari ce nu vor veni niciodata in Romania la un targ de profil. Dar care in Londra nu lipsesc niciodata. Evident ca piata britanica nu are termen de comparatie cu cea romana dar ca bussines macar, tot ne lipsesc asemenea prezente. America de sud si de nord, Asia sau Africa sunt prezente constante. Tari cu un turism super dezvoltat ca USA, Italia sau Japonia, tari ce isi doresc sa devina mai puternice precum Georgia sau Bahrein promoveaza noi locatii sau noi curse spre destinatiile proprii.
Iar fiecare stand, al fiecarei tari, aduce la targ ce are mai bun. De la forfota de la coreeni unde in fiecare zi aveau concursuri, te puteai costuma cu costumele lor traditionale si puteai gusta din mancarurile lor speciale la Georgia cu degustari de vinuri, de produse traditionale si povesti despre frumoasa lor tara sau la Thailanda ce a adus luptatori din sporturile de contact, celebre in acea parte a lumii. Toti incearca sa te ademeneasca spre ei. Cum incercam si noi…
Romania insa, pare blocata in frunza aceea banala si nu a adus nimic nou fata de anul trecut. Nu e o critica neaparat. A disparut bariera aceea de pe margine si locul este mai deschis iar principalele teme turistice propuse de către touroperatorii români au fost valorile UNESCO ale României, de departe ieșind în evidență destinația Transilvania – lider al circuitelor culturale.
Un trend nou in zona noastra sunt programele turistice multinaționale: România alături de Bulgaria și de țările ex-iugoslave, respectiv România alături de Ungaria. Pentru ca sunt foarte multi turisti ce vin si leaga trei tari sau poate patru in aceasta zona, Romania fiind pe lista. Iar pe langa aceste circuite Delta Dunarii este ca de fiecare data solicitata. Este un loc unic si de aceea atrage atat de mult. Din pacate nu am vazut aceea mobilizare de la alte standuri. Dansuri, degustari, tombole sau alte lucruri care sa atraga. Poate au fost dar nu le-am prins eu… Din ce am inteles insa, exista un interes mare al turistilor si al touroperatorilor din tarile asiatice. Sa speram ca aducem cat mai multi dintre ei, macar pentru cateva zile din tururile lor.
WTM London este o explozie de imaginatie! De la personaje din filme cu care iti poti face poze, la filme 4D trecand prin mancaruri traditionale, dansuri si bauturi locale din tarile respective pana la ofertele de travel.
Si pentru ca de fapt asta este scopul, ofertele de vacante sunt pentru toata lumea in toata lumea! Fie ca esti familist cu doi copii minori si vrei ceva relaxant, fie ca esti aventurier si vrei Antarctica sau Marea Bariera de Corali gasesti ceea ce cauti. Companiile aeriene se intrec in noi destinatii iar hotelurile in oferte dintre cele mai variate.
Cu cei 5000 de expozanti din 182 de tari, WTM London 2018 a pus in acest an in primele randuri, turismul responsabil. Intr-o lume ce calatoreste de sute de ori mai mult ca acum cateva zeci de ani, acest lucru este o necesitate. Lumea a devenit prea mica pentru calatori si aeroporturi si destinatii faimoase sunt sufocate nu doar de oameni ci si de gunoiul ramas in urma lor. Acest lucru a dus la necesitate regandirii turismului de masa si a felului in care vom calatori peste cativa ani. Se infiinteaza centre regionale si locale ce vor veni cu solutii pentru a transforma industria din una efectiv energofaga in una verde. Tocmai pentru ca este important acest lucru, in cadrul WTM au fost acordate si premii unor organizatii si companii ce au in prim plan acest concept.
WTM London, aduce in atentia tuturor si solutii si afaceri pentru viitor. Asa cum Booking, Airbnb sau Tripadvisor au avut un inceput, astazi este randul altor oameni sa vina si sa isi prezinte ideile. Prezente la targ ce vin cu solutii pentru noi portaluri online pentru cazari, sisteme de rezervari pentru hotelieri sau companii aeriene mai moderne si mai rapide sau sisteme de plati mai sigure si mai ieftine pentru turisti. Probabil ca nu toate dar unele dintre aceste startup-uri, cu siguranta in viitorul apropiat vor deveni populare si vor valora milioane sau poate miliarde de dolari. Daca ai pregatirea si inspiratia de a intelege care dintre ele este cu adevarat de viitor si va avea succes acesta este momentul sa devii parte din afacere.
Cum participi la WTM Londra?
Ca sa discutam si despre partea media, partea care ne intereseaza pe noi, WTM are un eveniment dedicat bloggerilor de travel. Un eveniment la care trebuie sa te inscrii din timp online. O sala este a noastra pentru doua ore, ai propriul tau loc, dupa ce te inscrii in baza de date si primesti accesul, iar faptul ca esti cautat de oameni interesati de blogul tau aduce oportunitatile la tine. Fiecare participant isi alege o categorie la care participa si oamenii din industrie te cauta in eveniment si vin la tine pentru a stabili daca exista solutii de cooperare. Nu o sa te imbogatesti din contracte noi dar o sa cunosti multa lume si o stabilesti relatii cu companii importante. Un asemenea lucru lipseste la TTR si a lipsit mereu. Un eveniment dedicat ziaristilor, bloggerilor si tuturor celor care calatoresc si activeaza in mediul on line in industrie. Sunt sigura ca ar avea succes un asemenea eveniment!
Participarea la WTM London, iti aduce o multime de beneficii. De la o intelegere mai buna a fenomenului la nivel global pana la contactele create cu diversi parteneri. Proiecte viitoare se deschid celor care au curajul sa incerce pentru ca, atat de multa lume, atat de diversa si de implicata in turism mai gasesti probabil doar la targul de turism de la Berlin.
WTM Londra este un eveniment global ce merita prezenta ta acolo. Daca pana acum nu ti-a trecut prin minte ca poti participa, anul viitor fa in asa fel incat sa nu il mai ratezi!