Metroul spre Otopeni anulat
Metroul spre Otopeni, schimbare de planuri
Pe principiul “Lasa pentru maine ca poate nu mai este nevoie”!
Metroul spre Otopeni a fost o dorinta a multor guverne ce au trecut pe la Palatul Victoriei si fiecare politician nou venit a dat vina pe cei trecuti pentru faptul ca acesta nu s-a realizat. Ca nu s-a vrut, ca au fost corupti, neprofesionisti, rau intentionati si o gramada de acuze. La fel ca in cazul minunatelor si inexistentelor autostrazi Pitesti-Sibiu sau Ploiesti-Brasov.
Pentru ca in Romania in 2020 trebuia sa se desfasoare cateva meciuri din cadrul Campionatului European de fotbal, s-a decis la viteza o solutie alternativa, trenul care duce de la Otopeni la Gara de Nord. Terminat si el cu vreo 6 luni dupa ce meciurile trebuiau sa se fi jucat. Dar s-a facut si circula.
Si a ramas ca linia de metrou sa se construiasca in viitorul apropiat. In noiembrie 2018 s-a anunțat că Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe mai putin de jumătate din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa) urmand ca statul roman sa duca linia pana la Otopeni adica inca 9 km. Practic au considerat ca Mall-ul din Baneasa este ultimul loc ce merita metrou i Bucuresti. Doar ca noi, astia care traim in Bucuresti si mergem la aeroport avem alta parere si ne-am fi dorit ca si statul roman sa fie alaturi de noi.
M6 era o investitie ce lega si mult planuitul Terminal 2 de la Otopeni de Bucuresti. Un terminal ce in prognozele de dinainte de pandemie era obligatoriu in cativa ani pentru ca traficul ar fi depasit cu mult capacitatea actualului terminal dar probabil ca acum va fi si el anulat.
Este adevarat ca astazi, Otopeniul lucreaza la 15-20% din 2019 si persoanele care au nevoie de transfer de la aeroport in Bucuresti sunt mult mai putine. Dar este o perioada si toti speram sa treaca si sa revenim. Si cu siguranta asta se va intampla!
Noul Guvern are insa alta parere. Una surprinzatoare!
Catalin Drula, ministrul transporturilor a declarat pentru Hotnews.ro:
“Nu are rost să construim o linie de metrou de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, fiindcă ar trece printr-o zonă puțin populată și ar fi nepotrivit să facem o investiție care sună bine doar de PR fiindcă sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Dincolo de centrul comercial Băneasa (stația Tokyo), această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București – Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi rece, ar fi cu albastru pentru că sunt păduri”.
Ma tem ca domnul ministru nu prea cunoaste nordul capitalei sau poate dintr-o masina cu girofar lucrurile se vad diferit cand nu trebuie sa stai in trafic! Numai orasul Otopeni are vreo 30.000 de locuitori. Care nu stau in padurile alea albastre. Cum nu stau in padurile albastre nici multitudinea de ansambluri de locuinte din nordul Bucurestiului. In fine…
Este greu de inteles cum se pot schimba opiniile unor oameni in clipa in care devin partasi la luarea unor decizii! Poate au acces la informatii pe care nu le au cat timp sunt in opozitie sau poate pur si simplu puterea orbeste si indiferent de cum ai fost inainte devii Zeus in mintea ta. Sau poate este mai usor sa critici iar atunci cand trebuie sa faci sa spui “Nu mai avem nevoie”.
Deocamdata linia M6 a luat pauza. Ca toate celelalte proiecte mari de infrastructura.