Flixbus in USA
Flixbus in USA
FlixBus s-a lansat în Germania în anul 2013 și după ce s–a extins în 28 de țări în Europa a intrat și pe piața din SUA în luna mai 2018 cu rute conectând cele mai importante orașe din California. În martie 2019, rețeaua de autocare verzi s-a extins în zona de sud cu rute în
Texas, Louisiana și Mississippi. În luna aprilie, a treia etapă a lansării a vizat Utah. Lansarea autocarelor FlixBus pe Coasta de Est se petrece exact la un an după ce primele autobuze verzi au început să circule în SUA.
Cu ocazia inaugurării rețelei FlixBus pe Coasta de Est, toate biletele vor costa $4.99.
Ulterior, cel mai mic preț va rămâne $4.99, iar restul vor depinde de cerere, sezon și alți factori care influențează politica prețurilor dinamice.
Cu un focus puternic asupra modernizării unei industrii tradiționale, FlixBus are un model de business unic în care echipe din Europa și SUA sunt responsabile de dezvoltarea tehnologiei, planificarea rețelei, operațiuni, marketing și de vânzări, în timp ce operațiunile de zi cu zi și flota verde se află în responsabilitatea partenerilor locali, cu mulți ani de experiență în industria autocarelor.
Din 2013, FlixBus a introdus o serie de schimbări în industria autocarelor, pornind cu lansarea aplicației proprii, integrarea serviiciilor Apple și Google Pay, testarea realității virtuale pe o serie de rute din America sau lansarea primelor autocare 100% electrice pe distanțe lungi în țări precum Franța și Germania.
La nivel global, FlixBus colaborează cu 300 de parteneri de transport și a contribuit la crearea la aproximativ 7,000 de locuri de muncă pentru șoferi. Doar în Statele Unite, 20 de companii locale au încheiat parteneriate cu FlixBus pentru a opera curse către mai mult de 80 de
destinații.
Servicii de mobilitate partajată și revigorarea pieței de autocare din SUA
De la an la an, numărul tinerilor care își cumpără autoturisme personale este în scădere,potrivit cifrelor furnizate de compania JD Power. Pe de altă parte, se observă o tendință tot mai accentuată de a folosi serviciile de mobilitate partajată. FlixBus se extinde pe întreg teritoriul SUA într-un moment în care tot mai mulți americani încep să privească autocarul pe distanțe lungi ca o alternativă viabilă de călătorie. Potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de start-upul european, aproape 65% dintre persoanele care călătoresc pentru prima dată cu FlixBus în Statele Unite nu mai călătoriseră cu autocarul pe distanțe lungi până la acel moment.
“Dacă strategia noastră s–ar baza doar pe lua din cota de piață pe care o deține Greyhound, nu am avea șanse de succes în Statele Unite “, a explicat Pierre Gourdain, managing director FlixBus SUA. “Ne propunem să le arătăm oamenilor cât este de ineficient să folosești autoturismul personal în cazul călătoriilor pe distanțe lungi, mai ales dacă luăm în considerare prețurile ridicate ale carburanților, parcării, traficul aglomoerat și ratele de leasing scăzute. Autocarul este o alternivă convenabilă și confortabilă care le permite pasagerilor să lucreze, să se relaxeze sau să se odihnească în timp ce călătoresc cu mai puțini bani către destinația dorită“, a mai declarat Gourdain.
Pe lângă faptul că autocarul este unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport, cu un impact redus asupra mediului înconjurător, pasageri FlixBus pot opta pentru compensarea emisiilor de carbon.