Festivalul Dunarii
Festivalul Dunarii
ROMANIAN TRAVEL FORUM – Ediţie regională
29 Iulie – Casa de cultura Cernavoda
Orele 10.00 – 13.00
Innovation Travel în parteneriat cu Primăria Cernavoda, vor reuni, timp de 3 zile, în perioada 28-30 iulie, touroperatori internaţionali şi din România specializaţi pe incoming, jurnalişti români şi străini, operatori de croaziere dunărene, reprezentanţi ai unor organizaţii internaţionale şi directori ai birourilor de turism ale României din străinătate.
Tema evenimentului:
Dezvoltarea turistică a rivierei dunărene din judeţul Constanţa si promovarea tradiţiilor celor 18 minorităţi etnice ale judeţului Constanta.
Evenimentul “Festivalul Dunării” urmăreşte creşterea notorietăţii şi furnizarea de informaţii privind obiectivele turistice din zona constănţeană a Dunării, în scopul atragerii de turişti şi creării de noi programe turistice dedicate Dunării. Formele de turism promovate în cadrul evenimentului sunt turismul rural, turismul vitivinicol, circuitele culturale, croazierele dunărene, turismul activ şi în natură şi turismul de
aventură.
Scopul evenimentului:
– O mai bună comunicare între touroperatorii români specializaţi pe incoming, turism intern şi MICE,touroperatorii internaţionali interesaţi de turismul dunărean, proprietarii români de structuri de cazare şi reprezentanţii mass-media, pentru conştientizarea importanţei dezvoltării turismului dunărean.
– Identificarea unor soluţii de promovare şi valorificare a potenţialului Dunării în arealul judeţului Constanţa.
– Dezvoltarea parteneriatului public-privat în regiunea constănţeană a Dunării
– Posibilitatea accesării de fonduri europene.
– Informarea IMM-urilor despre potenţialul turistic din zona dunăreană
– Dezvoltarea meşteşugurilor şi a artizanatului în zona porturilor dunărene
– Punerea în valoare, din punct de vedere turistic, a traditiilor celor 18 etnii
– Promovarea către investitori a potenţialului turistic al Dunării
– Modernizarea, dezvoltarea sau crearea facilităţilor portuare turistice de pe Dunăre pentru a permite acostarea vaselor de croazieră în aceste porturi
Despre croazierele pe Dunăre
În prezent, operează croaziere pe Dunăre 160 de nave, comparativ cu 1992, când numărul acestora era doar de 13. Din anul 2014 s-au lansat încă 15 nave noi de croazieră pe Dunăre. Aproximativ 150.000 de turişti au ales în anul 2013 să participe la croaziere pe Dunăre, dar nu toți au ajuns până în porturile românești Tulcea sau Constanța. Turismul de croazieră pe Dunăre, aflat în 2016 la cel de al 15-lea sezon, a înregistrat totuşi o creştere constantă, în ultimii zece ani aproape dublând-se numărul navelor care au ajuns în porturile de destinație din Delta Dunării. Sezonul estival 2016 a fost cel mai bun, fiind depășite estimările operatorilor de turism. Dacă în sezonul estival 2015 au fost înregistrate în Portul Tulcea și în celelalte porturi din Deltă 230 de sosiri de nave de croazieră, cu 27.600 de turiști, pentru 2016 se miza pe o creștere la 245 de nave, cu 32.500 de turiști. Creșterea a fost peste așteptări, la Tulcea și în celelalte porturi ale Deltei Dunării acostând 298 de nave, cu aproximativ 40.000 de turiști. Problema acordării vizelor pentru turiștii aflați în croazieră îngreunează mult accesul acestora pe teritoriul României. După pieţele tradiţionale Austria, Germania şi Marea Britanie, China, America Latină, SUA sunt principalele zone potențial emițătoare de turiști pentru croazierele pe Dunăre.
La nivel mondial Dunărea are cea mai mare cotă de piaţă – 33%, dar trebuie să ţinem seama de provocări. Peste 310.000 de oameni trăiesc direct sau indirect din turismul dunărean. Dunărea are şi alţi concurenţi redutabili – Nilul, apoi avem şi rutele exotice pe Gange, Amazon, Missisippi, Yangtze.
Subiecte dezbătute:
- – Modalităţi de promovare turistică a regiunii constănţene a Dunării
– Dezvoltarea croazierelor fluviale pe Dunăre
– Dezvoltarea turismului rural în regiunea dunăreană
– Crearea de circuite tematice
– Dezvoltarea turismului vitivinicol
– Aplicarea Strategiei UE pentru Dezvoltarea Dunării
– Promovarea regiunii constănţene a Dunării prin crearea de evenimente
– Colaborarea dintre touroperatori şi hotelieri
– Crearea unei organizaţii regionale de promovare a Dunării
– Oportunităţi de promovare pe pieţe de pe alte continente
– Marketingul turismului dunărean
– Crearea de materiale promoţionale şi documentare privind regiunea dunăreană a judeţului Constanţa
– Dezvoltarea turismului de aventură
– Dezvoltarea ciclismului
– Valorificarea turismului istoric şi cultural. Drumul cetăţilor dacice.
– Crearea unui brand (logo, slogan, caiet de brand) pentru regiunea constănţeană a Dunării
– Identificarea unor investitori pentru dezvoltarea turismului dunărean
– Turismul gastronomic în regiunea Dunării
– Realizarea şi promovarea unor pachete turistice
– Identificarea meşterilor populari din aceste zone în vederea creării de suveniruri autentice
– Apariţia de noi structuri de cazare în regiune – pensiuni turistice şi agroturistice, vile, hoteluri
INVITAŢI:
– AGENŢII DE TURISM ROMÂNEŞTI SPECIALIZATE PE INCOMING
– PRESA DE TURISM ŞI PRESA ECONOMICĂ DIN ROMÂNIA ŞI DIN STRĂINĂTATE
– AGENŢII DE TURISM DIN STRĂINĂTATE (Statele dunărene precum şi alte pieţe
interesate de valorificarea turistică a Dunării)
– REPREZENTANŢI AI UNOR COMPANII INTERNAŢIONALE DE CROAZIERE FLUVIALE
– REPREZENTANŢI AI UNOR CAMERE DE COMERŢ BILATERALE
– REPREZENTANŢI AI AUTORITĂŢILOR PUBLICE CENTRALE ŞI LOCALE
– REPREZENTANŢI AI MINISTERULUI TURISMULUI
– REPREZENTANŢI AI CORPULUI DIPLOMATIC
• OBIECTIVE TURISTICE
CERNAVODA
• Muzeul de Istorie şi Arheologie;
• Cetatea Axiopolis;
• Podul Anghel Saligny;
• Crama Murfatlar si Crama Rasova Cernavoda
• Biserica “Sf. Împăraţi Constantin şi Elena”
• Geamia cultului musulman;
• Peştera Limanu si Peştera Lilieci HÂRŞOVA
• Vestigiile arheologice de la Cetatea Carsium
• Canaralele
• Cetatea Capidava
• Muzeul de artă “Dinu şi Sevasta Vintilă” – Topalu