LUMEA MARE

Cum e la un targ de turism in America? IPW 2022 Orlando

Cum a fost in America la IPW 2022 Orlando? Ce inseamna IPW pentru turismul american?

Statele Unite ale Americii sunt cea de-a treia destinatie turistica a lumii dupa Franta si Spania si prima in ceea ce priveste banii cheltuiti de turisti. O industrie uriasa, cu o pondere de aproape 3% in uriasul PIB al Americii, cu peste 9 milioane de angajati, valorand  undeva la 1.5 trilioane de dolari. In anul de dinainte de pandemie au fost 80 de milioane de turisti. 80 de milioane! Se estimeaza ca in 2022 vor fi 55 de milioane iar in 2023 numarul va ajunge la 70 de milioane. 

IPW-2022

IPW-2022

IPW-2022

IPW este cel mai mare targ de Turism bussines din lume. Aici se promoveaza toate destinatiile din SUA si nu este o expoziție comercială tipică, in genul cu care suntem obisnuiti acasa. Nu exista oferte ‘last minute” pentru turisti ci este doar B2B. În doar trei zile de întâlniri de afaceri intense preprogramate, peste 1.000 de organizații de turism din SUA din fiecare regiune a SUA (reprezentând toate componentele categoriei industriale) și peste 1.200 de cumpărători internaționali și interni din peste 70 de tari poarta negocieri de afaceri care au ca rezultat  generarea a peste 4,7 miliarde USD.

Organizat anual de US Travel -asociatia care reuneste toate statele USA, de fiecare data in alt stat al Uniunii, a inceput ca eveniment national in 1969 in New York, calatorind de-a lungul Americii anual in 2022 poposind la Orlando. IPW nu este un targ unde sa se vanda vacante. Nici de lux, nici normale, nici super ieftine. Este un targ de turism pentru profesionisti, unde se pun bazele unor viitoare colaborari in industrie. Atat intre parteneri privati cat si intre organizatii si asociatii. Aproape fiecare stat din USA isi trimite la IPW cei mai buni reprezentanti si evenimentul este deosebit de important pentru toti cei care participa.

IPW-2022
In stanga – CHRIS THOMPSON – Brand USA President CEO In dreapta – ROGER DOW – CEO of US Travel Association

Ca sa intelegeti puterea celor de la US Travel Association, cei care organizeaza anual IPW, in bussines-ul american, o organizatie nationala nonprofit din USA,  aceasta poate impune la nivel national politici de urmat. Astfel, dupa ce anul 2020 a fost un an in care bussines-ul s-a prabusit, in mod special din cauza opririi sosirilor turistilor internationali ce nu au mai putut sa ajunga in USA, in 2021 au reusit sa impuna deschiderea granitelor pentru spatiul Schengen. Iar in 2022 oprirea controalelor Covid.

IPW este un show pus in scena de americani in care imbina utilul cu placutul. Dincolo de networking, o oportunitate imensa de ati crea contacte in lumea turismului de peste ocean, iti da posibilitatea sa intelegi cum functioneaza aceasta industrie intr-o lume capitalista 101%. Aici afacerile se fac cu zambetul pe buze, deschiderea este pentru toata lumea, de orice parte ar fi, iar conceptul de baza este win/win.

Ca sa ajungi sa participi la IPW, sa ajungi parte din delegatia Romaniei la eveniment, treci de un proces destul de indelungat de preselectie din partea organizatorilor, apoi de aprobare din partea Ambasadei USA din Romania si trebuie sa dovedesti atat faptul ca esti jurnalist profesionist cat si seriozitatea publicatiilor pe care le detii sau la care iti desfasori activitatea. Jurnalisti din toata lumea aplica anual si sunt aprobati sau respinsi in functie de aplicatia lor. Daca anul trecut am fost undeva la 1000 de participanti, in an cu Covid in plina desfasurare, anul acesta am fost aproape 5000. Si inca e loc de mai mult.

IPW Orlando 2022

Scara la care se desfasoara acest eveniment este una uriasa! De neimaginat pentru multi. Ca un singur exemplu de putere si importanta – cele mai importante doua parcuri de distractie din Orlando, arhicunoscutele si mega aglomeratele Disney si Universal s-au inchis cateva ore pentru public si au fost la dispozitia exclusiva a celor care participau la IPW. Acest lucru s-a mai intamplat o singura data in istoria parcurilor de distractie din Orlando, tot cu ocazia unei editii IPW. Sau un press brunch a fost organizat in cea mai exclusivista locatie din Orlando si celebrii politisti americani erau omniprezenti asigurand securitatea locului. Sau cele aproape 100 de autocare puse la dispozitia tuturor. Efortul organizatric este enorm dar si beneficiile sunt pe masura.

Centrul de afaceri din Orlando, legat de cel putin doua hoteluri uriase prin pasarele siupraterane, este unul ce poate gazdui peste 10000 de persoane cu standuri, sali de conferinte si tot ce se cere la un asemenea nivel. Aproape 5000 de profesionisti din domeniul turismului din peste 60 de tari s-au adunat la Orlando. Participantii, inclusiv destinații din S.U.A., hoteluri, atractii, echipe sportive, linii de croazieră, companii aeriene și companii de transport, împreună cu tour-operatori internaționali, cumpărători și angrosisti din întreaga lume, pentru a se întâlni sub un singur acoperiș – Orange County Convention Center – pentru 77.000 de intalniri de afaceri programate pe parcursul a trei zile. Peste 500 de jurnalisti, printre care si noi, au fost prezenti in Orlando.

Se estimeaza ca IPW aduce orasului si zonei unde este organizat beneficii intre 250 si 500 de milioane de dolari intr-un interval de 5 ani. Din acest motiv, fiecare oras unde se organizeaza, aduce tot ce are mai bun si ofera tot ce are mai frumos si interesant celor care vin la eveniment.

Orlando este un oras care nu este renumit pentru atractiile sale turistice de genul catedralelor sau muzeelor. Exista dar prea putini le viziteaza. Orlando este cenrul mondial al parcurilor de distractii! Capitala lumii in materie de parcuri de toate felurile. Universal Studios ( impartit in trei parcuri ) Disney ( care avea statut autonom pana cu ceva timp in urma ) GatorLand ( un parc cu crocodili ), parcuri acvatice si inca multe multe altele. Asta au vrut sa promoveze si asta au facut. O nisa etrem de pretioasa pentru ca sunt milioane de viziztatori anual doar pentru aceste parcuri. Nu e nimic de mirare sa vezi familii cu cate 3-4 copii care se plimba prin oras, obositi dupa o zi de aventuri sau veseli inainte sa ajunga acolo. Totul se invarte in jurul acestor parcuri si sunt organizate in asa fel incat sa fie accesibile tuturor. Orase in oras. Cam asa sunt. De exemplu, o vizita la Disney dureaza si 3 zile. La fel la Universal! E scump, e adevarat, dar parcurile sunt efectiv arhipline!

Diferenta dintre un targ de turism din Romania si IPW ( ba chiar putem adauga Madrid, Londra sau Berlin ) este ca targul nu este facut pentru vanzari catre turisti. Persoanele care nu sunt acreditate la eveniment nu pot intra si chiar daca intra, oricum nu exista oferte pentru ei. IPW, ca si celelalte mentionate, sunt targuri exclusiv de bussines. Aici se creaza noi relatii de afaceri, se lanseaza produse noi ce vor ajunge in agentii si oportunitati pentru toata lumea.

O organizare perfecta si complexa ce da posibilitatea tuturor de a intra in contact cu cei care sunt interesati de afacerea proprie.

Anul viitor, IPW se muta in San Antonio – Texas. Deja, cei de acolo au venit si au prezentat cateva dintre lucrurile ce se vor intampla in cele patru zile din 2023. Speram sa ajungem si noi.