DE STIUT!

Taxa auto pentru Bucuresti

Taxa pentru masini in Bucuresti

sau bucvinieta cum spune un amic…

Adica vom plati o taxa ca sa intram in centru, un centru delimitat de ei, centru care depaseste cu mult ceea ce stim ca bucuresteni ca e centrul orasului. In fine…

Fapte!

Bucurestiul este pe locul 6 in Europa in clasamentul oraselor poluate. Pe locul 11 in lume in clasamentul oraselor aglomerate. Sunt aproape 1.5 milioane de masini inregistrate in oras. Sunt undeva la 2 milioane ce circula zilnic prin Bucuresti. Utilitare, particulare, localnici si din provincie. Peste 500.000 de automobile sunt euro 3 sau sub deci polueaza. Conform unor masuratori la o statie de masurare a noxelor din Bucuresti, in 2018 s-au depasit valorile maxime de noxe in peste 70 de zile. Nasoale toate lucrurile astea…

E clar ca ceva trebuie facut! Si planuri slava Domnului ca erau…

Doamna primar  Firea chiar stia lucrurile acestea si in anul 2016 cand a fost aleasa ea promitea ( va reamintesc ca poate ati uitat! )

  • sistem fluidizare trafic
  • benzi unice pentru RATB
  • parcari publice
  • construirea de parcari de resedinta
  • parcari de tip Park&Ride la intrarile in Bucuresti
  • disparitia parcagiilor ilegali
  • piste de biciclete
  • autobuze/tramvaie/troleibuze noi
  • tichet unic transport in comun
  • metrou in Drumul Taberei
  • acordarea de facilități fiscale firmelor care fie organizează un transport special pentru angajații proprii

Ia uitati ce zicea ea cu gurita ei in aprilie 2016:

Capitala noastra va arata cu totul diferit. Nu va mai fi atat de aglomerata, nu va mai fi atat de plina de mizerie, de poluare, de gropi. (…) Rezultatele mandatului meu nu vor putea fi masurate abia peste patru ani de zile, cum am fost cu totii obisnuiti, ci, daca bucurestenii vor decide si voi fi primarul lor, rezultatele se vor vedea in cateva luni, pentru ca unele dintre solutii se pot lua imediat si nu trebuie sa asteptam ani de zile pentru a vedea cum calitatea vietii bucurestenilor se imbunatateste

Gabriela Firea, in aprilie 2016, la depunerea candidaturii

Pai nu facem noi circulatia mai buna? Facem cum sa nu facem. 

Acestea sunt doar cateva dintre promisiunile facute in campania electorala. Ca cetateni in Bucuresti, spuneti voi care s-au indeplinit.

E clar ca ceva nu s-a facut! Insa acum, pe ultima suta de metri pana la alegerile locale, putem sa implementam ceva rapid fara sa ne coste nimic…

Daca stai si calculezi, Bucurestiul, asa mare cum este el, are intre punctele extreme ale sale vreo 20-25 de km. Din Progresului in Baneasa sau din Militari in Salajan. Nimic iesit din comun pentru un oras capitala.

Intre Piata Unirii si Piata Romana sunt 2.5 km. Atata s-a putut vorba cuiva…Intr-o dimineata de octombrie sau aprilie cu scolile, facultatile, gradinitele si firmele pe plin se fac  minim 30-40 de minute. Minim! 2.5 km. O medie de cat? Care esti bun la matematica sa ne dai o cifra? Cu metroul insa vreo 6-7. Minute. Intre Piata Unirii si Pipera Plaza sunt 9.5 km. Trafic normal – 20 de minute. In aglomeratie? Dumnezeu cu mila… Metroul de la Pipera intre orele 17.00-18.00? Multumesc cerului ca nu lucrez acolo. Intre Drumul Taberei si Piata Romana sunt vreo 8 km. Un drum de vreo 15-20 de minute normal. Dimineata insa…poate cineva care face drumul asta ne spune cat face. Ar fi fost bun metroul aici insa ghinion de nesansa.

aglomeratie-bucuresti

 

Este aglomerat. Extrem de aglomerat aproape in fiecare zi. O familie a ajuns sa aiba 2-3 masini si fiecare se foloseste de ea. Asta e viata. Va fi mai rau din acest punct de vedere pe masura ce romanii isi vor permite sa isi cumpere masini.

Dar acest lucru este general. Nu doar Bucurestiul se confrunta cu asta. Si putem sa luam exemple de la orasele care fac ceva. Si incurajeaza mersul cu bicicleta si le fac piste speciale, si au transport in comun minunat. Si metrou. Si tren usor de suprafata. Si parcari. Subterane si supraterane. Si pun si taxa de centru! Da da. Pun taxe! Doar ca…De ce sa ne chinuim noi sa facem macar jumatate din ce trebuie facut…nu, nu jumatate… macar un sfert din ce ar trebui facut? Ce atata chin cu munca?? NU MAI BINE PUNEM O TAXA? Ai masina? Marca banu’! Ca esti roman da-te…suporta!

Si ca sa dea bine compara taxa cu cea din Londra sau din Copenhaga si vinde-o alaturi de ideea ca o sa faci si 10.000 de parcari noi. 10.000!! Care apropo sunt doar vreo 5% din necesar. Pe sistemul in care tu, in 4 ani nu ai facut jumatate din cat spui ca vei face in 6 luni. Deci du-te tare cu ideile tale de doi bani!

Iar partea cea mai proasta din toata ideea asta nici macar nu e ca vom plati niste bani. Partea proasta este ca din ce e acum aglomerat, Bucurestiul va deveni si mai aglomerat. Daca va uitati pe harta ca sa ajungi dintr-un cartier in altul va trebui sa ocolesti iar asta nu va duce decat la mai multe masini pe sosele deja mega aglomerate. Ma gandesc cu groaza ce va insemna un drum din Crangasi in Berceni. Si daca pentru un bucurestean care cat de cat stie drumurile, mai e cum e… pentru cineva din provincie va fi aproape imposibil sa evite centrul!

harta-vinieta-bucuresti

O sa platesc rovinieta pentru Bucuresti…

OK!Fie! Sunt de acord. O sa iti platesc. O sa iti platesc taxa asta cand vei da socoteala pentru toti banii cheltuiti de-ampulea pe sigle, pe cea mai frumoasa fatada, pe spectacole prin parcuri platite de Primarie, pe echipe de sport in loc sa faci o sala de sport si cand voi putea merge cu tramvaiul cu aer conditionat, cand ma voi urca intr-un autobuz care nu are 200 de persoane inghesuite pe 175 de locuri, cand pistele de biciclete nu vor fi pe trotuar, cand voi avea loc de parcare atat acasa cat si in centru ( mai scump, stiu…tu fa-l ), cand metroul va avea statii in toate cartierele din oras, cand…o sa pot spune ca Londra e ca Bucurestiul. Atunci o sa iti platesc!

O sa iti platesc dar  mai degraba cred ca tu vei pleca de la primarie si in locul tau va veni un om care chiar va face ce ai promis tu si ai mintit ca o sa faci. Mai ai putin…

ea pune rovigneta in bucuresti

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *