FILME

Fimul 1917 a castigat 7 premii Bafta

Dupa ce a câştigat premiile Globurile de Aur 2020 pentru Cel mai Bun Film Dramatic si Cel Mai Bun Regizor, filmul de razboi al lui Sam Mendes, 1917 este castigatorul a 7 premii BAFTA

  • CEL  MAI BUN FILM
  • OUTSTANDING BRITISH FILM
  • CEA MAI BUNA REGIE
  • CINEMATOGRAFIE
  • DESIGN DE PRODUCTIE
  • MIXAJ SUNET
  • EFECTE VIZUALE

Despre 1917, Sam Mendes declara ca „A fost cel mai interesant proiect din cariera mea.” Prima dată când a înțeles ideea de război a fost când bunicul lui i-a povestit despre experiențele sale din primul război mondial. „Acest film nu este o poveste despre bunicul meu, ci mai degrabă despre spiritul lui – prin ce au trecut acești oameni, sacrificiile, sentimentul de a crede în ceva mai mare decât ei înșiși.” declară Sam Mendes.

Cele două personaje principale ale filmului sunt trimise pe teritoriul inamic pentru a transmite un mesaj vital pentru salvarea a 1.600 de soldați, iar camera de filmare nu îi părăsește niciodată. „Am vrut să călătoresc la fiecare pas și să respir fiecare respirație cu acești băieți” Sam Mendes.

Filmul este disponibil in cinematografe din 24 ianuarie fiind distribuit de catre Vertical Entertainment.

Filmul 1917, in regia lui Sam Mendes, prezinta calatoria a doi soldati britanici din timpul Primului Razboi Mondial trimisi pe teritoriul inamic cu misiunea de a transmite un ordin ce va salva viata a 1.600 de soldati, printre acestia aflandu-se si fratele unuia dintre ei. Sam Medes a proiectat 1917 intr-un mod imersiv, visceral. Viziunea lui Mendes de a surprinde calatoria în timp real, invita spectatorul să se alăture personajelor și să se cufunde în călătoria lor turbulentă. Întrucât nu există nicio tăiere în cadrul unei scene, privitorul, la fel ca protagonistii, nu se poate îndepărta de actiunea de pe ecran.

 1917 are 10 nominalizari la premiile Oscar printre care Cel mai Bun Film, Cea Mai Buna Regie si Cinematografie si este castigatorul premiilor Globurile de Aur pentru Cel Mai Bun Film Dramatic si Cel Mai Bun Regizor- Sam Mendes.

Înainte de formarea Națiunilor Unite, înainte de NATO – cu mult înainte de asasinarea arhiducelui Franz Ferdinand a pornit un lanț de evenimente care a atras lumea în conflict – națiunile din Occident au acționat în primul rând în propriile lor interese. Niciodată țările nu au lasat deoparte naționalismul pentru binele colectiv. Din acest motiv, Primul Război Mondial a unit în multe feluri Occidentul și a devenit baza societății moderne. Un val de șoc global care a făcut ca umanitatea să isi confrunte idealurile noastre și valorile comune, Primul Război Mondial a cerut sacrificii de neconceput – apelând la onoarea, datoria și fidelitatea generației de tineri. Impactul războiului, și în special efectul său asupra tinerilor soldați solicitati să se ridice și să-și apere patria, l-a intrigat pe cineastul Sam Mendes de când era băiat.

Ideea pentru 1917 a fost stârnită de povești pe care bunicul lui Mendes, regretatul Alfred H. Mendes, le-a împărtășit despre timpul său de caporal în primul război mondial, precum și de personajele colorate pe care le-a cunoscut în timpul serviciului său. Erau povesti socante si in acealsi timp „ remarcabile nu pentru ca vorbeau despre eroism sau curaj ci despre cat de norocos esti sa fii in viata.” recunoaste Mendes.  În anul 1917, bunicul sau era un tânăr de 19 ani care s-a înscris în armata britanică. Datorită staturii sale mici, soldatul de cinci metri și patru inci a fost ales să fie mesager pe Frontul de Vest.

În timpul studiului pentru film, Sam Mendes a descoperit că Primul Război Mondial a fost atât de complet înrădăcinat într-o zonă geografică relativ mică, încât a avut foarte puține călătorii lungi. „A fost un război în principal de paralizie,” spune Mendes, „unul în care milioane și-au pierdut viața pentru 200 sau 300 de metri de pământ. Oamenii sunt celebri în toate părțile lumii pentru că au câștigat secțiuni minuscule de teren în primul război mondial. În bătălia de la Vimy Ridge, de exemplu, au câștigat 500 de metri, dar rămâne unul dintre cele mai mari acte de eroism ale războiului. Așadar, întrebarea pe care mi-am pus-o a fost cum să povestesc o poveste despre o singură călătorie epică, când, în esență, nimeni nu a călătorit foarte departe. “

 Viziunea lui Mendes de a surprinde povestea în timp real, ca o filmar continuă, cere publicului să se alăture personajelor și să se cufunde în călătoria lor turbulentă. Pentru a fi clar: 1917 nu a fost filmat într-unsingur cadru, ci a fost filmat într-o serie de inregistrari prelungite, necorelate, care ar putea fi conectate perfect pentru a arăta și a le simți ca și cum ar fi o singură filmare continuă. Întrucât nu există nicio tăiere în cadrul unei scene, privitorul, la fel ca protagonistii, Schofield și Blake, nu este capabil să se îndepărteze de misiunea care se află în fața lor. Deși Mendes a filmat scena de deschidere a filmului Spectre similar, ca o singură filmare continuă, filmarea unui întreg film în acest fel a fost o experiență nouă pentru toată lumea, inclusiv pentru Mendes. „Nu am fost niciodată într-o situație în care am început să filmăm luni și știam că, în realitate, ceea ce am filmat luni va fi în film”, spune Mendes.

Filmat în acest fel, publicul capătă un sentiment real, autentic a ceea ce experimenteaza acești băieți. „Motivul pentru care am ales să fac asta cu acest film este pentru ca, de la bun început, am simțit că trebuie povestit în timp real”, spune Mendes. „Simțul distanței parcurse este foarte important. Dar este, si mai important, o decizie emoțională care, sper, să vă conecteze și mai îndeaproape cu călătoria celor două personaje centrale. Am vrut ca publicul să facă fiecare pas al călătoriei cu ei, să respire fiecare respirație. Am avut ideea alături scenariu – stilul, forma și conținutul au venit toate în același timp. Începi să construiești narațiunea astfel încât fiecare secundă să facă parte dintr-un fir continuu, neîntrerupt. “

Repetarea Primului Război Mondial

Deși toate filmele necesită pregătire, perioada de pregătire pentru 1917 a fost chiar mai importantă decât în ​​cazul filmelor filmate convențional. De fapt, a fost primordial. Cerințele tehnice ale modului în care va fi filmată epopeea au însemnat că fiecare pas al călătoriei trebuia să fie cronometrat intocmai, în timpul repetițiilor. Mendes recunoaște că provocările pregătirii erau provocările obisnuite ale unui film normal … inmultit de cinci ori. „Aveți toate lucrurile pe care trebuie să le faceți în mod normal”, spune Mendes, „dar aici a trebuit pur și simplu să lucrăm cu mult mai multe detalii. De exemplu, a trebuit să măsurăm fiecare pas din călătorie. Este bine să scrii: „Se plimbă printr-un copac de copaci pe o colină, printr-o livadă, în jurul unui iaz și într-o fermă”, dar scena trebuia să fie exact lungimea terenului. Iar pământul nu putea fi mai lung decât scena! A trebuit să repetăm ​​fiecare pas al călătoriei, fiecare linie de dialog în locație. “

Nivelul de detaliu cerut Mendes, a insemnat ca distributia MacKay, Chapman, Deakins, Gassner și ceilalti membrii ai castului să faca repetitii nu doar in locație, ci intr-o scenografie imensa la Shepperton Studios. Acolo, au amplasat pe podea cutii de carton pentru fiecare scenă si fiecare pas al călătoriei a fost repetat în acest spațiu. „Am fost în această cameră masivă, o sala de repetiție, cu toate aceste cutii de carton îngrămădite în jurul nostru”, spune Chapman. „Sam știa deja exact cum ar trebui să arate set-ul, dar uneori întâlneam ceva care nu se sincroniza corect sau nu arăta corect. Când se întâmplat asta, Sam  doar statea acolo,  închidea ochii, se gandea si incerca sa gaseasca o rezolvare. Nu am văzut niciodată așa ceva. Capacitatea lui de a face asta a fost uimitor. “

 În 1998,Sam Mendes a regizat primul său film, American Beauty, câștigând premiul Oscar® pentru cel mai bun regizor și cea mai bună imagine, precum și premiul Globul de Aur și Premiul Guild. De atunci, a regizat Road to Perdition, câștigător al premiului Oscar, Jarhead, Revolutionary Road, Away We Go, Academia Britanică de Arte de Film și Televiziune (BAFTA) și Skyfall câștigător al premiului Oscar și cel mai recent film James Spectre.

În 2003, a fondat Neal Street Productions cu Pippa Harris și Caro Newling. Neal Street a produs serialele de televiziune premiate BAFTA Call the Midwife, The Hollow Crown și Penny Dreadful, precum și seriile Britannia, Informer și Stuart: A Life Backwards; mai multe filme, inclusiv lucruri pe care le-am pierdut în foc și Starter pentru 10; și în teatru, Shrek The Musical și Charlie și fabrica de ciocolată, care a funcționat timp de patru ani, la The Royal Royal Drury Lane.

Cariera de teatru a lui Mendes a început la începutul lui douăzeci. La 24 de ani, a devenit primul director artistic al Teatrului Minerva din Chichester. La 27 de ani, a fondat Depozitul Donmar din Londra, pe care l-a condus timp de 10 ani și unde a regizat numeroase producții, printre care Asasini, Traduceri, Cabaret, Glengarry Glen Ross, Companie, Menagerie de sticlă, Habeas Corpus, Camera albastră, către Câmpuri verzi dincolo, unchiul Vanya și noaptea a douăsprezecea. A devenit una dintre cele mai importante case de productie teatrala din lume.

Mendes a fost distins cu un CBE în 2000, Director Guild Lifetime Achievement Award în 2005 și John Schlesinger Britannia Award pentru excelență în regia în 2015.

Daca nu ati apucat pana acum sa mergeti sa vedeti filmul , noi va recomandam sa mergeti la cinema. Este un film bun care nu trebuie sa il pierdeti. Sa vedem cu cate premii Oscar o sa plece acasa Sam Mendes.