LUMEA MARE

Cum a fost la IPW 2021 – Cel mai mare targ de turism din lume!

IPW – Considerat a fi cel mai mare târg de turism din lume

IPW USA ( International Pow Wow ) este considerat a fi cel mai mare targ de turism din lume, eveniment ce da tonul trendurilor in calatorii. Ce se intampla aici devine in anul urmator o tendinta pentru majoritatea pietelor de travel din intreaga lume.

Organizat anual de US Travel, de fiecare data in alt stat al Uniunii, a inceput ca eveniment national in 1969 in New York, calatorind de-a lungul Americii anual pana in 2021 cand a ajuns in Las Vegas. A fost o editie ce trebuia sa aiba loc in 2020 dar din cauza epidemiei de Covid, editia a fost anulata anul trecut, fiind organizata in acest an. Anul viitor de exemplu, va fi organizat in Orlando, in Florida si cei de acolo au fost prezenti la sfarsitul targului anuntand ca suntem asteptati cu bratele deschise, cu multe surprize si un terminal nou nout la aeroport construit special pentru evenimentul de anul viitor. Un alt exemplu de importanta a acestui eveniment este reprezentativ – pentru aceasta editie, in Las Vegas s-a construit un centru de conferinte nou nout! O cladire multifunctionala uriasa in care s-au desfasurat toate activitatile programate.

Ca sa ajungi sa participi la IPW, sa ajungi parte din delegatia Romaniei la eveniment, treci de un proces destul de indelungat de preselectie din partea organizatorilor, apoi de aprobare din partea Ambasadei USA din Romania si trebuie sa dovedesti atat faptul ca esti jurnalist profesionist cat si seriozitatea publicatiilor pe care le detii sau la care iti desfasori activitatea. Jurnalisti din toata lumea aplica anual si sunt aprobati sau respinsi in functie de aplicatia lor. Intr-un an normal ( fara Covid ) sunt peste 6000 de participanti din toate colturile planetei. Un eveniment urias ce necesita o logistica si o planificare fara cusur.

IPW_2021

 

 

Tocmai de aceea, pregatirile incep mult inainte de targ. Aplicatia pe care trebuie sa te inregistrezi iti ofera nenumarate posibilitati. De la stabilirea intalnirilor cu posibili parteneri de afaceri si pana la inscrierea in diferite press trip-uri organizate de gazde. Networking-ul, stabilirea de relatii in mediul din care fac parte, este unul dintre cele mai importante lucruri pentru afaceristii americani si aici asta se intampla. De aceea, inainte de eveniment se stabilesc liste de intalniri ce se respecta. Intalniri unde poti sa iti prezinti afacerea sau oferta de bussines celor interesati.

IPW_2021

IPW nu este un targ unde sa se vanda vacante. Nici de lux, nici normale, nici super ieftine. Este un targ de turism pentru profesionisti, unde se pun bazele unor viitoare colaborari in industrie. Atat intre parteneri privati cat si intre organizatii si asociatii. Aproape fiecare stat din USA isi trimite la IPW cei mai buni reprezentanti si evenimentul este deosebit de important pentru o tara in care banii din turism inseamna 1.6 trilioane dolari cu 9.5 milioane de angajati. Atat a fost in 2019. Depaseste cu mult ceea ce putem cuprinde noi ca romani ca si valoare economica. Inseamna 2.9% din PIB-ul celei mai puternice tari din lume si practic in fiecare zi 640 de milioane de dolari erau cheltuiti pe teritoriul USA in turism. O suma uriasa, de aici si importanta ce se acorda acestei parti de economie.

US Travel Association, cei care organizeaza anual IPW, o organizatie nationala nonprofit din USA, are atat de multa putere incat poate impune la nivel national politici de urmat. Astfel, dupa ce anul 2020 a fost un an in care bussines-ul s-a prabusit, in mod special din cauza opririi sosirilor turistilor internationali ce nu au mai putut sa ajunga in USA, in 2021 au reusit sa impuna deschiderea granitelor pentru spatiul Schengen. Si reusesc sa stabileasca prioritati pentru stat, chiar si organizarea editiei din acest an fiind un succes in conditiile actualei pandemii.

Roger Dow CEO US Travel
Alături de Roger Dow – CEO US travel Association

Mediul de afaceri din USA, este extrem de competitiv si diferit de cel din alte parti ale lumii. Banii fac din America cea mai mare putere din lume si fara libertatea de a face afaceri, banii lipsesc. Astfel ca exista o deschidere si o intelegere mult mai mare fata de mediul privat. Se accepta riscuri mai mari si se deschid piete ce raman inchise in alte parti. Tocmai de aceea, chiar si asa, in plina pandemie de Covid, IPW si-a deschis portile pentru cei care au avut curajul si posibilitatea sa vina la eveniment. O editie mai mica decat de obicei, plina de proceduri privind siguranta sanitara dar de un entuziasm deosebit, ce a stabilit linia in turismul PostCovid.

Participarea la un astfel de targ se deosebeste de cele la care am mai participat. Am fot acreditati la Londra, Berlin si s-a nimerit sa fim la Shanghai in timpul targului de turism de acolo. Nicaieri insa nu am vazut atat de multa organizare si rigurozitate, alaturi de grija pentru participanti. Atat la nivel de siguranta sanitara cat si la nivel de experiente oferite. Participarea la IPW iti aduce cazare pe timpul celor cinci zile de targ la unul dintre hotelurile din oras, de obicei cele mai bune din orasul gazda, posibilitatea participarii a diferite press trip-uri organizate in zona de catre gazde, precum si participarea la brief-uri de presa organizate in cadrul targului.

Practic, pentru cinci zile se formeaza o familie ce traieste, respira, calatoreste, mananca, se distreaza si mai ales face afaceri impreuna.

Si la Londra si la Berlin am vazut grija pentru media. La IPW insa se pune accent pe importanta mediei ( de orice fel ar fi ea ) in industrie. Acreditarea ca jurnalist la eveniment iti ofera posibilitatea de a folosi Sala de presa, amenajata astfel incat sa nu lipseasca nimic pentru munca ta. O multime de laptopuri cu acces la internet puse gratuit la dispozitia jurnalistilor veniti din toata lumea ne-a ajutat mult in munca noastra. Ne-au fost puse la dispoziţie resurse moderne precum Media Marketplace Package (o zi dedicată întâlnirilor B2B între furnizorii din SUA şi media, cu sloturi de 10 minute şi pauză de 5 minute între ele), IPW Online Press Room, IPW Online Marketplace (o platformă online care permite conectarea buyerilor cu furnizorii înainte, pe timpul şi după eveniment) . A fost interesant si faptul ca au pus la dispozitie masini Tesla cu care sa ne deplasam de la statia de metrou la Convention Business Center pintr- un  tunel cu lumini colorate. Am inteles ca pe viitor in Las Vegas o sa existe acest transport pentru cei care vor veni la centrul de business la diverse evenimente. Cei care eram internationali, am fost priviti cu atat de  multa simpatie pentru curajul nostru de a veni la IPW chiar si in aceste zile nefavorabile calatoriilor, incat amabilitatea lor te punea uneori in situatii stanjenitoare. Anul acesta, alaturi de noi doi de la calatoriaperfecta.ro, din delegatia Romaniei a mai facut parte ca jurnalist si ghid, doar Radita Pavel de la visdevacanta.ro.

IPW_2021

IPW, pentru cei din media este plin de experiente. Intr-un an obisnuit sunt organizate diferite excursii in zonele apropiate de orasul ce gazduieste evenimentul, atat inainte de incepere cat si dupa ce targul se incheie. Excursii puse la dispozitia jurnalistilor in mod absolut gratuit, jurnalisti ce trebuie sa aleaga in functie de interesul publicului caruia i se adreseaza. Daca noi alegem de obicei experiente ce se potrivesc familiilor, exista publicatii care se adreseaza celor care calatoresc singuri sau adults only ba chiar comunitatii LGBT care reprezinta o forta aici.

Anul acesta din cauza Covidului, aceste excursii au fost inlocuite cu o experienta de o zi in diferite locuri din Las Vegas, locuri ce ofera atractii speciale si diferite pentru orice turist. Astfel, de la o calatorie in lumea gurmanzilor prin restaurantele de la hotelul Caesars Palace care a fost si gazda noastra, restaurantul cu stele Michelin al celebrului Gordon Ramsey , pana la vizita unui superapartament in hotel Cosmopolitan unde sunt cazate celebritati din lumea gamerilor, vedete, influenceri, unde puteai gusta caviar cu pulbere de aur sau un tiramisu pregatit de un chef celebru pana la vizita unui , apartament situat la ultimul etaj, cu o suprafata de peste 600 de metri patrati, exclusivist si de un lux incredibil. Au fost 16 trip-uri intr-o singura zi, organizate pentru grupuri de jurnalisti ce au colindat orasul si au descoperit cat de special este Las Vegas-ul. S-a vizitat cel mai nou hotel din oras -Hotel Virgin, Curio Collection by Hilton – hotel ce apartine miliardarului Richard Branson, unde apartamentul de top, cu cele 3 dormitoare ale sale, costa 18.000$ pe noapte dar iti ofera pe langa sala de sport,  jacuzzi in exterior, o masa de biliard si o pista de bowling, acces la piscina amenajata cu nisip ca in Caraibe.Am fost si am vizitat si apartamentul exclusivist de la Venezian Resort unde am fost primiti cu muzica la orga, un bar cu cockteiluri personalizate, cu un cadou unic pentru fiecare participant al turului, o agenda personalizata unde ti se scria cu foita de aur numele si ti se puneau pietre pretioase in functie de preferinte. Apartamentul are piscina personala, jacuzzi, sauna, sala de masaj, bar, mancarea se face la comanda de un chef. Au fost niaste experiente fantastice, in care am calcat pe urmele celor care au fost oaspeti de-a lungul timpului in aceste hoteluri fabuloase, fiind unele cele mai bune hoteluri din lume.

Iar serile au fost dedicate intalnirilor mai putin oficiale. Pentru ca au fost organizate petreceri cum doar in Las Vegas exista…

IPW este un show pus in scena de americani in care imbina utilul cu placutul. Dincolo de networking, o oportunitate imensa de ati crea contacte in lumea turismului de peste ocean, iti da posibilitatea sa intelegi cum functioneaza aceasta industrie intr-o lume capitalista 101%.Aici afacerile se fac cu zambetul pe buze, deschiderea este pentru toata lumea, de orice parte ar fi, iar conceptul de baza este win/win.

Nu are sens sa compar piata romaneasca cu cea din USA. Sunt lumi diferite, oferte diferite, turisti diferiti si mai ales conceptii diferite. Romania inca isi cauta drumul, USA il are demult asezat. Oferta este incomparabila pentru ca si destinatiile sunt diferite.

America este pentru turistii romani departe si greu accesibila. Scumpa de multe ori, mai ales pentru ca e departe si necesita eforturi suplimentare si un timp mult mai mare la dispozitie. Dar lumea de acolo este complet altfel fata de destinatiile cu care suntem obisnuiti. Orasele, infrastructura, oamenii, obiceiurile, destinatiile unice. Toate acestea si inca multe altele fac din USA o destinatie speciala. In cadrul acestui proiect am vizitat, pe langa zilele de targ din Las Vegas, inca doua orase mari. Miami si Los Angeles. Se spune constant ca New York sau Las Vegas “nu sunt America”. Ba sunt! Sunt parte din ceea ce face America una dintre cele mai dorite destinatii din lume. Si nu doar ca turist…

Pentru noi, echipa de la calatoriaperfecta.ro, acest eveniment la care am fost acreditati a fost validarea totala a faptului ca am trecut din hobby in profesionalism. Poate ca nu facem mereu perfect ( nici nu exista o calatorie perfecta/ e doar cea de care ne amintim cu drag si urmatoarea pe care ne-o dori perfecta ) dar stim ca mereu incercam sa fim mai buni. Si multumim tuturor celor care au incredere in noi dar in mod special voua cei care ne cititi!