Cum a fost la ITB Berlin 2019
Targul de Turism din Berlin – ITB Berlin 2019
Anul acesta am decis sa mergem iarăși la Berlin la cel mai mare târg de turism din Europa. O noua oportunitate de a dezvolta proiecte frumoase în toată lumea.
Suntem parteneri media la TTR de multi ani și totuși parca din ce în ce mai mult edițiile din Romania se scufunda în banal și monoton. Aceeași oferta, aceeași atmosfera ( chiar dacă s-a schimbat locul ) aceeași expozanți care vin aproape exclusiv sa vândă. Evident ca este dreptul lor și ca o afacere se tine în viata pe bani – în speța pe vânzări. Doar ca un târg nu înseamna doar ”vânzare” ci înseamna și bussines. Si nu vreau sa ma refer ( încă ) la promovare. Pentru a treia oara la Berlin, cu experiența târgurilor din Londra și Shanghai, înțelegem cum TTR ul își arata limita de țara mica. Suntem noi intre noi cu câțiva vecini și suntem refractari la ce e nou, urmărind cu jind ceea ce fac alții dar neavând curaj sa ne deschidem. De aceea anul trecut tichetele de vacanta date de mult hulitul partid de guvernământ, împreuna cu scăderea TVA-ului au adus un plus. Atât! Doar atât! Sa trecem însa peste, pentru ca nu discutam de TTR.
ITB Berlin
Fara supărare, fără sa atacam pe cineva ci doar explicând diferențele. Aici târg nu înseamna ”sa vindem vacante”. Aici târg înseamna oportunități de afaceri. Intre agenții și hotelieri, intre agenții și organizații de turism, intre organizații de turism și parcuri de distracții, companii aeriene și companii de asigurări, intre oricine cu oricine. Accentul nu este pus pe vânzare ci pe prezentare și găsirea de noi parteneri. Gândindu-ne ca turismul este una dintre componentele economice ale lumii cu cea mai ridicata rata de creștere, putem sa ne imaginam ca cele 181 de regiuni și tari prezente la eveniment chiar au avut motive sa participe. ITB Berlin este uriaș. La propriu. 10.000 de expozanți în 26 de săli de expoziție cu standuri ale unor tari care sunt ca suprafața 50% din TTR. Evident ca nu ne putem compara aici. Piata germana este hegemonica. Prima din Europa. De aceea vin atât de multi.
Ideea târgului este însa diferita. Durează 5 zile și primele 3 sunt doar pentru profesioniștii din domeniu. Abia ultimele doua sunt rezervate și publicului larg. Ca fapt divers sa știți ca și la ITB Berlin în zilele cu public, veți vedea persoane ce care munți de pliante sau care cer ceva/orice pe la toate standurile. Ce dacă e Germania. Ceva free e bun în orice parte a lumii.
Acest articol este scris îndeosebi pentru cei care au un blog de travel și își doresc sa crească.
Sa știți ca a participa la un târg de turism international, oricare ar fi el, tine de voință și nu de putere. Nu contează ca ești din Romania, nu contează ca nu ai 50k unici pe zi. Contează sa iți dorești sa participi și sa aplici. Contează un kit media, o prezentare buna, contează profesionalismul tău. Ne dorim sa mergem odată 10 sau poate 20 de bloggeri de travel din Romania la un asemenea târg. Sa le arătam cât de creativi și de buni suntem. Ce bine facem lucrurile. Pentru ca suntem buni!
In târg tine doar de tine ce vei realiza. Ce contacte, proiecte, info sau parteneriate vei avea în viitor. Marele avantaj este ca aici nu este o adresa de email la capătul căreia cineva citește/nu citește propunerea ci sunt oameni în carne și oase care te așteaptă! Care sunt deschiși și care pentru asta au venit. Nu. Nu pentru tine în mod deosebit dar și pentru tine…
Intre cei 10.000 de expozanți, împărțiți pe zone, pe regiuni, este greu sa faci slalom. Ca sa afirmi ca ”am vorbit cu toți” probabil ca târgul ar trebui sa dureze 3 luni. Am găsit însa de acasă punctele de interes și acolo am țintit. Spania, Croatia, Israel. Câteva din destinațiile viitoare.
Si am vizitat și standul României. Din curiozitate si un pic de patriotism. Un stand ok mai aglomerat însa ca niciodată.
Un alt punct extrem de interesant pentru noi a fost bloggers speed dating. Este un concept uluitor de simplu. Pe o platforma, după ce ești acreditat ca blogger de travel în cadrul ITB Berlin, aplici pentru eveniment. Daca ești acceptat, introduci datele tale – site, ce promovezi, țara de origine…iar ceilalți te vad în sistem și te aleg. Sau poti sa trimiti si tu cerere pentru o intalnire care dureaza de regula cate 8 minute cu fiecare participant. Trebuie sa ai minimum trei întâlniri de afaceri confirmate pentru a avea prezenta în sala confirmata . La ora fixata incepe agitatia care dureaza tot timpul celor 90 de minute cât durează evenimentul. Aici este important sa arăți cât de bun ești. Sa convingi ca meriți încrederea de a fi ales pentru o viitoare colaborare, fie ca vei promova un hotel, o companie aeriana, o agentie, o destinatie noua.
Participarea la ITB Berlin și nu doar la acesta, la orice alt târg de turism international, iți schimba un pic valorile. Vrei mai mult, înțelegi ca Romania de multe ori e prea mica pentru ceea ce iți dorești tu și ideile tale sunt prețuite de multi. Înveți lucruri și cunoști oameni. Dupa prezenta de anul acesta vrem mai mult. In 2020 vrem sa mergem la IPW in Las Vegas unde va avea loc târgul de turism al Americii de Nord. Vrem sa mergem acolo! Pentru ca se poate! Pentru ca dacă vrem știm ca se și poate!
Pana atunci, următorul ITB Berlin va avea loc intre 4 si 8 martie 2020. Mergem împreuna?
Poti vedea o lume intreaga in cateva zile, sa calatoresti in toata lumea cu gandul, sa cunosti oameni din lumea intreaga si sa iti faci planuri pentru urmatoarele destinatii.
Doresc sa le mulțumesc ( DANKE ! )pentru suport celor de la welcomecard pentru susținerea permanenta pe care ne-o oferă. Berlin welcome card îmi este de mare ajutor de câte ori ajung în Berlin, nu doar pentru ca include transportul pe toate zonele ci și pentru faptul ca are multe reduceri la mai multe atracții și restaurante.