LUMEA MARE

Ayia Napa. Mai aproape, mai ieftin, mai tare ca Ibiza!

Ayia Napa!

Retine numele asta! O sa devina tot mai cunoscut…

Ayia Napa este o statiune la Marea Mediterana, in Cipru, la vreo 50 de km de Larnaca. Ca sa stii exact despre ce loc vorbim.

semn ayia napa

In Ayia Napa ajungi cu Blue Air cel mai convenabil ca pret si orar de zbor, ajungi in Larnaca de unde iei autobuzul 425 sau 429 pana la spitalul vechi ( 1.5euro ) si 711 pana in statiune ( tot 1.5 euro ). Aici ai programul autobuzelor. Pleci de acasa la 5 dimineata si la 9.30/10.00 esti pe plaja. Uneori Mamaia e mai departe… Ayia Napa este la 55 de km de Larnaca si faci vreo ora din oras pana acolo, trecand prin sate interesante si campuri cu un pamant rosu cum rar am vazut!

Am luat un hotel de pe Trivago. Cel mai mare comparator de preturi hoteliere. Cei care “Stiu totul despre hoteluri“. E atat de simplu! In pagina e o fereastra ca la google unde bagi numele orasului unde vrei sa ajungi si apoi  gasesti toate variantele posibile si imposibile de cazare! Am gasit cel mai nou, mai cool si mai alb hotel din statiune. Toti cei pe care i-am intrebat de hotel l-au laudat. River Rock. Singurul lucru care m-a bulversat la hotel a fost modul in care ajungi la etajul 3. Iei un lift, apoi mergi…apoi alt lift…complicat mai ales daca esti cu chef. In rest?  La 5 minute de plaja, curat, alb, linistit, cu oaspeti decenti, piscina super si ca singur  punct minus mancare nu foarte diversificata cel putin la micul dejun dar am inteles ca au si demipensiune sau all inclusive si probabil au o diversitate mare de feluri de mancare. Camerele sunt superbe, totul este nou in culori alb cu albastru, patul foarte confortabil. Am avut o priveliste minunata fiind cazati pe partea cu piscina unde puteti puteti avea o priveliste minunata spre mare.  Oricum il recomand cu incredere. Priviti!

Ce e si mai ok, este faptul ca e pozitionat extrem de bine. Aproape de centru, de plaja si de port, de absolut tot ce vrei sa faci. Iar daca vrei sa ajungi in alta parte ia un taxi de genul asta. Eu nu am vazut nicaieri in alta parte asa ceva. 90%  din ele sunt asa.

taxi

Sunt multe lucruri de facut in Ayia Napa si chiar daca noi am ajuns pe final de sezon tot gasesti ce sa faci. Preturile sunt decente, comparabile cu cele practicate in Grecia de aceea nu va recomand all inclusive. E pacat sa nu gustati cu adevarat din mancarea servita la taverne.

Si sunt enorm de multe locuri unde poti manca. Am gasit chiar si carne de crocodil asa ca…lasati all-ul!

Ayia Napa este comparata cu Ibiza ( se spune ca o depaseste ) datorita barurilor care mai de care mai nebune. Datorita vietii de noapte. Englezii, rusii, nemtii, olandezii, umplu in fiecare vara statiunea si viata de noapte se termina dimineata in zori. Pentru familisti poate nu e cea mai buna oferta dar daca esti 18-30 si vrei distractie, bautura, muzica, dans si…tot ce vine mai departe odata cu astea…Ayia Napa este cea mai indicata. De fapt centrul cu barurile, pentru ca nu e peste tot la fel. Dar zona cu baruri este incredibila. Imi doresc sa ajung vara acolo sa traiesc macar o noapte pe pielea mea.

Esti la mare deci principala atractie ar trebui sa fie marea. Am vazut o apa asemanatoare ( mai spre albastru insa ) in Zakynthos pe Navagio. Dar era o apa adanca si sub talpi erau pietricele. Aici apa este mai verzuie dar este cristal ( se vede la o adancime de 10 m lejer ) bate spre verde si plaja este din nisip fin cu o intrare lina lina. Printre cele mai frumoase vazute vreodata. Cea mai faimoasa dintre ele este Nissi Beach. Cea care NU arata asa…

nissi beach

…ci asa…pentru ca limba aia de nisip nu exista. Probabil poza a fost facuta cu cativa ani in urma cand am inteles ca a fost desemnata in top 10 cele mai frumoase plaje din lume. Cel putin cand am fost noi apa era pana la brau intre plaja si insula.

Dar tot este absolut uimitoare! Si plina de fete si baieti…wow! Apa este atat de curata incat vezi tot, ai spune ca faci baie intr-o piscina unde pestii inoata pe langa tine iar apa este atat de sarata incat te tine la suprafata fara probleme. Este magnific, desi am fost in multe tari pana acum  cred ca este unul din cele mai frumoase momente care le-am trait, credeti-ma, senzatia este unica. Si poti traversa prin apa pana la insula fara sa ai grija ca trebuie sa inoti… O camera Sport Cam Top Joy de la Smagets m-a ajutat sa va arat asta.

Nu este singura plaja super. Toate sunt minunate!

In Ayia Napa ai de ales intre un parc acvatic WaterWorld si unul de distractii. Luna Park . Cel mai mare parc de distractii din Cipru. Nu te gandi, ca nu e atat de mare cum e  Disney, dar totusi este mare si are niste chestii geniale. Atat pentru copii cat si pentru cei care vor adrenalina! O seara o sa fie suficienta dar ce seara va fi! Cine ma stie, stie ca ma dau in orice nebunie inventata pentru adrenalina. Aici am sarit una. Nu am avut curaj sa ma dau intr-o bila care e azvarlita la 50-60 de metri inaltime, tinuta doar de doua sfori subtirele. No way!  Dar am testat in rest tot. Booster-ul este cel mai tare, apoi Wild Mouse. Giant Wheel – de unde ai o panorama incredibila a statiuniiPlus cel mai bun cart din viata mea. Viteza, inaltime, adrenalina, teama, distractie… 1 Euro/1 jeton. Merita!

umbra
sesizati umbra? eu sunt! 🙂
vedere din roata
asa se vede de sus din roata

roataSi imagini din Wild Mouse.

Daca vrei sa stii cum e in Booster si iti arat, o sa te razgandesti si nu o sa mai vrei sa te dai. Du-te, urca-te si…Dumnezeu cu mila! 1 minut jumate de rugaciuni sa ajungi pe pamant! Ca sa pricepi ce vreau sa zic, mi-am pus camera cu o curea si tipul care ne strangea curelele mi-a zis ca e pacat sa o pierd. Chiar asa legata? Chiar asa legata o sa zboare… Intelegi? Trebuie sange mult in…vene!

Poti merge la un Safari cu ATV-urile sau altfel luat, daca nu esti adeptul unei distractii de genul asta plina de adrenalina ia o croaziera. Costa 10-20 de Euro in functie de ce faci,copii au pret redus, sunt o gramada si dureaza intre o ora si jumatate si 4 ore. Linistite, calme, pline de neprevazut, funny, interesante sau banale. Orice cauti – gasesti. Ca e Nemo si vezi epave, ca e Dolphin Safari si poti vedea  delfini, sau Black Pearl si te poti simti pirat cateva ore ai ce face. Noi am ales Yellow Submarine. Cu un capitan defect de bun, o romanca – Silvia in echipaj si un program ce te duce in locul unde si-a pierdut Afrodita virginitatea ca sa hranesti pestii, sa te scufunzi, sa faci snorkeling, sa intri in pesteri cu apa, sa te dai pe topogan…sa…sa…sa… Aproape doua ore petrecute pe mare, ore pe care ITI GARANTEZ ca nu o sa le uiti. Pentru tine si mai ales pentru copii!! O sa iti povestesc intr-un articol viitor cum e exact. Stai aproape. Pana atunci uite  si un filmulet cu ce poate sa faca Giorgio (capitanul).

Nu stiu daca am reusit sa cuprind tot. Nu stiu daca iti place dar macar stii cam cum e. Daca o sa ai ocazia o sa stii unde mergi si ce poti face acolo.

Am multe informatii despre Ayia Napa si le dau gratis. Trebuie doar sa intrebi.

Facebook Comments

CalatoriaPerfecta

Calatoriaperfecta.ro este un proiect initiat de Pati si Dan, doi pasionati de calatorii. Am vizitat pana acum peste 50 de tari si ne place sa spunem ca lista ramane deschisa. Din fiecare calatorie surprindem cat mai multe detalii, informatii reale si imagini pentru voi. Va invitam sa intrati in lumea noastra daca nu ati facut-o deja, sa calatoriti cu noi, sa deveniti unul dintre membrii familiei noastre. Calatoria perfecta exista! Haideti sa o descoperim impreuna.