BUCURESTIUL MEU DRAG

Piedone schimba Calea Rahovei

Proiectul Piedone pe Calea Rahovei

De curand a iesit in spatiul public si este in discutie un proiect marca Piedone pentru Calea Rahovei. Un proiect referitor la un parc suprateran, suspendat peste carosabil, care ar urma să fie amplasat pe Calea Rahovei, între Șoseaua Alexandriei și strada Mihail Sebastian. Lungimea totală a parcului este de aproape 2,4 kilometri. Acesta ar urma să fie realizat în termen de 18 luni din fonduri europene.

In campania electorala, un domn candidat din partea PNL ( parca ) venise cu ideea sa bage tramvaiul 32 in subteran. O idee aproape de limita SF-ului intr-un cartier sufocat de blocuri si masini. Astazi, primarul ales a gasit o idee noua. Sa lase tramvaiul 32 si automobilele la locul lor dar sa construiasca deasupra o pasarela lunga de la Sebastian la capat la Alexandriei, pasarela ce va avea practic rolul de parc.

Calea Rahovei, la fel ca multe alte zone din Bucuresti, este in acest moment aproape de neatins in ceea ce priveste modificari structurale majore. Nu ai cum, nu ai unde. Blocurile construite dupa cutremurul din 1977 sunt pur si simplu de neclintit asa ca spatiul liber este imposibil de gasit. Parcari, parcuri, spatii de joaca. Imposibil. Asa ca raman doua solutii.

In subteran sau in sus?

Dincolo de anveloparea blocurilor si de esteticul de suprafata a ceea ce exista deja construit, dincolo de flori si copacei, bancute si divers mobilier stradal, o solutie pentru trafic ar fi in subteran pentru a putea degreva cartierul de aglomeratie. Este insa o solutie extrem de greu de pus in practica pentru ca nu avem un pasaj cap-coada ci o artera in genul unei radacini uriase de copac in sens invers. Calea Rahovei aduna din strazile laterale automobile si persoane mergand spre Piata Unirii. Deci ar trebui intrari in pasaj la fiecare doua trei statii de tramvai. Aproape imposibil. Plus tramvaiul… Chiar daca peste 10-15-20 de ani o sa fie metrou si aici, chiar daca transportul public va fi mult peste ce este astazi, aglomeratia din trafic nu o sa dispara si nu se va face loc pentru spatii verzi. Poate sa vina primar oricine, efectiv nu ai loc!

Parc supraetajat pe toata lungimea bulevardului?

Proiectul in sine, cu o durata de executie de 18 luni si subventionat din bani europeni pune o multitudine de probleme dar va schimba enorm felul in care va arata aceasta artera a Bucurestiului. Cu spatii verzi, copac, banci, zona de cafenele, pista de biciclete, un amfiteatru…Este gandit sa devina un spatiu pietonal si daca va fi realizat macar la 75% din proiect, va deveni emblema sectorului 5.

proiect-parc-rahova

 

Dincolo de executie, bani, timp si problemele inerente cu firmele de constructii, inainte de demararea proiectului, primaria ar trebui sa vina cu niste detalii!

  • Ce inaltime va avea parcul suprateran?
  • La ce departare de blocuri va fi? Cei de la parter si etajurile 1-2 nu vor ramane fara lumina naturala?
  • Spatiile de dedesubt vor ramane la fel tinand cont de stalpii de sustinere necesari?
  • Un pod pasarela ( pentru ca in esenta asta este ) din beton nu va aduce mai multa poluare chiar si avand spatii verzi?

Parcul suprateran de pe Calea Rahovei mi se pare o idee grozava in esenta dar extrem de greu de pus in practica. Nu insa imposibil cum era tramvaiul 32 in subteran. Mai multe detalii despre proiect gasiti pe site-ul Primariei Sectorului 5 – sector5.ro

Sectorul 5 este urias ca suprafata si are zone si zone. Calea Rahovei este insa reprezentativa pentru sector. Dincolo de miturile urbane, de zona rau famata, cartierul merita o fata noua. Ca va fi acest parc suprateran sau altceva, cert este ca trebuie infrumusetat si mai ales imbunatatit! Un parc suprateran nu va imbunatati traficul dar poate va imbunatati calitatea vietii de aici.

Ramane de vazut ce parere vor avea oamenii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *