FlixBus anunta ca a transportat 60 de milioane de pasageri in anul 2022
Transportul colectiv revine puternic post-pandemie: Flix raportează venituri record și 60 de milioane de pasageri în 2022
Flix operează în 35 de țări europene, deservind un total de aproape 3 000 de destinații. În timp ce își consolidează poziția de lider pe piețe cheie precum Germania, Franța, Italia sau Polonia, FlixBus și-a extins oferta de călătorii și în noi piețe, precum Portugalia, Regatul Unit și Țările Baltice. În total, FlixBus și FlixTrain au transportat peste 38 de milioane de călători în Europa în 2022.
În ciuda restricțiilor de călătorie impuse de COVID-19 în multe țări în primul trimestru al anului, peste 60 de milioane de persoane au călătorit cu autocarul și trenul pe distanțe lungi prin intermediul serviciilor oferite de Flix și de partenerii săi. La nivel global, Flix operează în 40 de țări de pe 4 continente.
“Observăm că toate piețele în care operăm și-au revenit foarte bine după pandemie. Continuăm să ne consolidăm poziția pe piețele consacrate și să ne extindem în continuare oferta în noi țări pentru a oferi mobilitate sustenabilă unui număr și mai mare de oameni“, a declarat André Schwämmlein, co-fondator și CEO al Flix.
Cu un venit global de peste 1,5 mld. euro și profitabilitate la nivel de EBITDA, 2022 a fost cel mai de succes an din istoria Flix. Compania a înregistrat o creștere a veniturilor de 185% față de 2021. Peste 60 de milioane de pasageri din 40 de țări au folosit serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound în America de Nord și Kamil Koç în Turcia. De la înființarea companiei, Flix a transportat aproape 300 de milioane de călători.
Pe plan local, cererea de călătorii cu autocarul a urmat tendința de creștere raportată la nivel global, FlixBus transportând peste 145 de mii de pasageri din România și Bulgaria. Pentru regiune, numărul pasagerilor care au folosit autocarele verzi s-a dublat față de vara trecută.
Următoarea etapă a expansiunii globale pentru FlixBus va fi lansarea operațiunilor în Chile în 2023. După Brazilia, Chile va fi a doua piață FlixBus din America de Sud și a 41-a țară din lume cu autocare verzi pe distanțe lungi pe șosele. Compania a anunțat că estimează o creștere a veniturilor de cel puțin 20% pentru 2023 și intenționează să continue să investească în extinderea serviciilor FlixBus, cât și a FlixTrain. În plus, sustenabilitatea va continua să fie în centrul strategiei de creștere a Flix Group.
FlixTrain va fi, de asemenea, o parte esențială a expansiunii Flix în viitor și va juca un rol crucial în modelarea peisajului mobilității. Alimentată de evoluțiile pozitive la nivel de reglementare, calea ferată europeană a devenit o piață de creștere promițătoare. Recent, FlixTrain a anunțat că va face parte din serviciile pilot ale UE pentru a stimula transportul feroviar transfrontalier în anii următori, cu conexiuni între Germania și Elveția, precum și între Germania și Suedia.