ROMANIA

Prin Poiana Brasov cu telecabina.

Ce faci in Poiana Brasov?

Ce poti face in Poiana Brasov daca nu esti schior sau daca esti schior dar nu ai zapada?

Un grup de zapaciti au fost timp de trei zile prin Poiana. Nu schiem si chiar daca am fi facut asta nu era zapada asa ca optiune  era oricum taiata de pe lista. Insa tot poti ajunge undeva unde e zapada pana tarziu in primavara.

Am urcat cu telecabina Poiana – Kanzel sus la Postavaru.

Prima optiune a fost sa urcam cu telecabina la Postavaru. Un drum de aproape 8 minute care te duce in varful muntelui. Fata de alte telecabine am avut avantajul mare ca nu era aglomerat deloc si dezavantajul ca sus era ceata si nu am putut savura panorama.telecabina poiana brasov

Dar sa faci un om de zapada in sfarsit de aprilie nu e la indemana oricui. Sunt 2.5 km de cablu pe o diferenta de nivel destul de mare. Oricum Poiana e sus dar de la 104o urci la 1733 metri altitudine. Cu uluitoarea viteza de 7.5 m/secunda ajung in varf pana la 40 de persoane deodata. Noi eram vreo 11 cu tot cu nenea care sta in cabina. Un drum dus/intors costa 35 de lei adult si 17 lei pentru copii pana intre 6- 12 ani. Functioneaza pana in ora 16.00 asa ca aveti grija la program.. Mai este si telecabina Capra Neagra care duce cam in acelasi loc dar este bine sa intrebati la hotel inainte sa mergeti ca sa contacteze pe cei de la telecabina sa vada care functioneaza in acea zi, in functie de perioadele din an. Noi nu am prins din pacate Telegondola Express nefiind sezon. Data viitoare ne am propus sa mergem in plin sezon si sa facem o plimbare cu ea si cu Teleskiul, este Ruia sau tot de la Kanzel si de ce nu sa facem o plimbare si cu Telescaunul Lupului.

telecabina-poiana-brasov

Aveti mai multe posibilitati de a urca , detalii despre tarifele la cartelele teleferice  le gasiti pe toate pe site-ul AnaTeleferic.

Am avut noroc de un peisaj de vis, sus ningea ca in povesti si omul de zapada in miniatura a fost tot ce am putut face. La 50 de metri era deja o nebuloasa asa ca nu va pot spune cum se vede de sus. Presupun ca frumos! Oricum pentru noi a fost super mini excursia. Doresc sa le multumesc pe aceasta cale celor de la Anateleferic care ne au oferit tot suportul pentru a urca la Postavaru si a ne bucura de o priveliste fantastica. Daca ajungeti in Poiana Brasov nu ratati o plimbare cu telecabina, telegondola sau teleschiul in functie de sezon, este un must.

Traseu telecabina

Telecabina personala

telecabina poiana brasov

In afara de plimbarea cu telecabina as vrea totusi sa va propun si o varianta de plimbare, drumetie intr o zona de vis din Poiana Brasov, este o plimbare la Pietrele lui Solomon, cel putin noi asa am facut. Nu ajunsesem niciodata pe acolo de aceea am zis ca daca tot am terminat plimbarea cu telecabina la Postavaru sa facem si un drum prin padure pentru a simti aerul curat si a vedea un loc care auzisem ca este foarte special.

Pietrele lui Solomon

Asa ca al doilea lucru facut a fost drumetia din Poiana Brasov spre Pietrele lui Solomon. Pe jos din Poiana Brasov, coborand spre Brasov prin padure ai 4 km sa ajungi la Pietrele lui Solomon.  Poti ajunge si din Brasov mult mai usor cu autobuzul nr. 50 sau cu masina personala.

Drumul prin padure insa este mult mai frumos si nu e nici greu. O ora si un pic la pas coborand si urmand semnul alb cu rosu pe mijloc.

pietrele lui solomon

Povestea ( una dintre povesti ) spune ca pe timpuri un rege maghiar a purtat o batalie in zona, a fugit dupa ce a pierdut-o si a ajuns intre acele stanci. Ca sa nu fie recunoscut ca fiind regele, a pus coroana intr-un trunchi de copac si a plecat mai departe. S-a intors dupa un timp dar nu a mai gasit-o. Mult mai tarziu un taran a gasit coroana si a dus-o in oras astfel devenind coroana un simbol pe stema orasului. Se mai spune ca stancile inalte din zona sunt incarcate energetic si iti aduc o liniste interioara profunda.Eu am vazut insa multe gratare, o zona plina de poienite amenajate curat si frumos si un panou care te avertizeaza ca te poti intalni cu animale salbatice. Am vazut o pisica dar nu stiu daca era salbatica… Povesti…

Mai sus de cascada sunt doua intrari in stanca ce seamana cu o pestera. Nu sunt. Langa una e o cruce care marcheaza un alpinist mort cu ani in urma si pe drum mai departe un izvor cu apa buna de baut. Am luat si noi o sticla.

Este doar o excursie scurta si nepretentioasa dar in timpul asta te relaxezi si te simti bine. Nu stiam de Pietrele lui Solomon. Le recomandam. E frumos si garantat o sa va placa.

Facebook Comments

CalatoriaPerfecta

Calatoriaperfecta.ro este un proiect initiat de Pati si Dan, doi pasionati de calatorii. Am vizitat pana acum peste 50 de tari si ne place sa spunem ca lista ramane deschisa. Din fiecare calatorie surprindem cat mai multe detalii, informatii reale si imagini pentru voi. Va invitam sa intrati in lumea noastra daca nu ati facut-o deja, sa calatoriti cu noi, sa deveniti unul dintre membrii familiei noastre. Calatoria perfecta exista! Haideti sa o descoperim impreuna.