LUMEA MARE

Ce sa faci in Nurenberg

Ce poti sa faci in Nurenberg?

Sau Nuremberg, Nurmberg sau Nurnberg sau Nurenberger? Orasul asta se scrie in atat de multe feluri si sincer habar nu am care este forma corecta. Probabil ca este in functie de limba in care vorbesti. Ca Bucuresti/Bucharest.

Pentru al patrulea sau al cincilea an consecutiv am ajuns in Germania si nici macar acum nu sunt obisnuit cu rigoarea si stilul disciplinat al nemtilor. Este uimitor pentru mine de fiecare data cat de corecti, curati, disciplinati sunt. Cred ca inca din copilarie, educatia include stilul acesta “cazon” de a trai intr-o civilizatie dusa la extrem. Nu stiu multe locuri in lume care sa fie atat de ordonate ca orasele mici si medii din Germania. Curatenia si ordinea sunt absolut impecabile si imbinarea trecutului cu prezentul te ameteste. Casele de sute de ani par construite ieri si statia de metrou din interiorul unui turn de acum doua secole e ceva banal. Cum reusesc sa traga un tunel pe sub o cladire subreda si apoi sa o faca sa arate impecabil? Nu am nici cea mai vaga idee atata timp cat noi nu reusim sa peticim un trotuar fara sa se surpe jumatate din ce era deja construit.

Turn si statie de metrou!

Am auzit multe despre Nurenberg ( am ales sa-l numesc asa ) si la invitatia tourismus.nuernberg am ales sa vedem orasul  strabatut de raul Pegnitz, strans legat de doua etape importante din istoria Europei si a lumii. Unul dintre cele mai  importante orase ale Sfantului Imperiu Roman, alaturi de Koln si Praga, a fost locul unde s-a semnat pacea dupa razboiul de 30 de ani si de asemenea este legat strans de perioada nazista, fiind unul din centrele acestui regim, locul unde au avut loc cele mai mari adunari naziste pe stadionul care trebuia sa devina cel mai mare din lume, orasul unde se tineau congresele partidului nazist.

Este un oras distrus in al doilea razboi mondial de aviatia aliata si locul Procesului de la Nurnberg, unde au fost judecati capii nazisti. Interesant, nu? Noi asa am considerat si am ales sa onoram invitatia. Daca aveti drum sau daca vreodata o sa aveti in plan aceasta destinatie, cel mai bun plan de a vizita orasul este prin ei. Toate datele necesare, carduri, brosuri, pass-uri, tichete sau abonamente le regasiti in oferta lor. Va face vizita placuta, usoara si informata.

Noi ne-am invartit mult in centrul istoric, refacut in totalitate si care arata impecabil. Strabatut de rau, inconjurat de ziduri inalte si groase este un mini orasel in care regasesti si cel mai vechi restaurant din Nurenberg dar si catedrale majestuoase in piete largi.

Nu am stiut insa despre Nurenberg faptul ca are atat de multe muzee si atractii pentru copii. Am primit pentru vizita noastra de la cei de la Tourismus Nurenberg 2 carduri care ni s-au parut foarte utile si vi le recomand si voua. La pretul de 28 de euro este valabil pentru 48 h si include free admission la toate muzeele si credeti-ma ca sunt destul de multe pentru un oras ca Nurnberg. Puteti intra si la Nurenberg Zoo care am auzit ca este una dintre cele mai frumoase Zoo din Europa. Cu Nurnberg card aveti si free travel pe tot transportul din oras. Va recomand sa mergeti mai ales la muzeele Albrecht Durer s House care este foarte interesant, programul este de la 10 la 17 in timpul saptamanii si in weekend pana la 18, Neues Museumde asemenea  este foarte interesant  pentru arta si design, puteti face o vizita si la Memorium Nuremberg Trials sau mie mi-a placut Museum for Communication unde veti gasi peste 400 de obiecte de la telefoane la IPad uri. Aici programul este tot pana la 17 in timpul saptamanii iar in weekend pana la ora 18. Pentru programele la muzee sa verificati neaparat pe site-ul lor zilele in care sunt deschise,  de exemplu acest muzeu este inchis luni si am vazut in brosura ca sunt mai multe care sunt inchise lunea, deci mai bine verificati inainte zilele si perioada din an ca sa nu mergeti degeaba. Despre Toy Museum v-am scris separat si chiar am fost impresionati de ce jucarii interesante am vazut din toate perioadele. Interesant ar mai fi si Tower of the Senses unde va veti testa simturile sau puteti vedea si Natural History Museum care se afla la statia de metrou Wohrder Wiese, puteti merge cu U2 sau U3. Sunt multe lucruri de vazut si daca aveti un Nurnberg card este mai comod si pentru transport si pentru vizita la muzee, oricum sunt convinsa ca o sa veniti cu o experienta frumoasa din Nurnber . Este uimitor cum un oras de 500.000 de locuitori a lasat trecutul in urma si acum ofera atat de multe locuri de vizitat. Muzeele pentru copii abunda, gradina zoologica, case memoriale, planetarium,  fun park – playmobile, parc de aventuri si nu in ultimul rand Piata de Craciun. Sunt atat de obsedati de asta incat din octombrie se pregatesc pentru asta. Vitrinele erau ornate cand am ajuns noi si nu era noiembrie…

Cel mai important obiectiv istoric este Castelul!

Cel din stanga este castelul iar cel din dreapta este  Turnul Luginsland, locul devenit din 2013 DJH Hostel iar in turnul acela inalt, la ultimul etaj ne-am petrecut noaptea. Sus de tot! Acesta este locul preferat de turiștii din Nürnberg, conform comentariilor independente si ne-a placut teribil de mult. Intr-un loc asa cum va spuneam si mai sus, vechi si de demult, au reusit sa faca un hostel cum nu am vazut nicaieri in lume. Vechiul acela modern.

Este la 100 de metri de castel si 5 minute de mers la vale de centrul orasului. Un mic dejun specific unui hostel, receptie nonstop, grija pentru copii si caldura. Lemn si piatra. Sticla si metal. Doua lucruri ne-au ramas clar in memorie. Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a vizitat hostelul si a participat la o conferinta aici si al doilea este sistemul DJH. Un sistem rezervat tinerilor care numai in Germania cuprinde aproape 500 de hosteluri si vine cu preturi speciale pentru membrii sai. Sistemul asta cuprinde locatii in vreo 40 de tari. Calitatea de membru iti faciliteaza nu numai pretul dar si locul. Nu stiam de ei si sigur nu stiati nici voi. Poate va intereseaza.

Castelul din Nurenberg inca pastreaza urmele importantei din vremurile vechi. Impunator, situat sus pe colina orasului ( toate castelele importante au o multime de scari pana la ele ) si se poate vizita. Cuprinde un muzeu si biletul de intrare in muzeu iti da acces si in turn. Stiti cand a inceput constructia lui? Prin anul 1000!! Eu mereu raportez ceea ce se construia in vest cu ce se intampla pe meleagurile noastre. Cam pe vremea lui Gelu si Menumorut… Falnic, important, daramat, lipsit de importanta, grajd, reconstruit, loc de congres pentru nazisti, bombardat si reconstruit in 30 de ani…Astazi muzeu. Si loc principal de facut poze.

Castelul vechi
Curtea interioara
Panorama de la castel
intrarea in turn
Capela castelului
Armura cavalerilor ce locuiau la castel
Una din salile muzeului

De la castel drumul nu duce decat in jos. Spre centrul vechi al orasului vechi.

Piata cu Biserica Sfântul Laurențiu. Locul unde gasesti chestia asta ciudata. M-am intrebat doua zile ce semnificatie are si ce reprezinta… Este varful unei catedrale neterminate. Nu au aruncat sau lasat in uitare ce au realizat si priviti ce minunatie a iesit. Pusa intr-un colt atrage pe toata lumea.

Germania este foarte curioasa in rigurozitatea ei. Lunea totul e inchis, sau totul se deschide la ora 10.00. Am reusit sa intram in catedrala si am ajuns chiar la slujba. Prima data cand am vazut pe cineva cantand la orga unei biserici. Nu mi-am imaginat ca are atatea claviaturi. Trebuie sa fii foarte priceput sa canti dar chiar ca se aude dumnezeieste…

De aici se pleaca in toate partile. Aici se tine targul de Craciun. Este locul principal al orasului. Inima…

La doi pasi trece raul Pegnitz. Arata ca un canal. Atat de mult au construit pemalurile lui incat efectiv este indiguit cu ziduri inalte. Dar are si un farmec deosebit.
Cam cum sunt majoritate raurilor ce traverseaza orase prin Germania.

Am norocul sa gasim in oras un targ si am ascultat si corul barbatilor dintr-un orasel de pe langa Nurenberg.

Iesind din oras am ajuns si in locul pe care imi doream sa-l vad. Stadionul acela uris al lui Hitler. Asteptarile mi-au fost inselate. Situat chiar langa actualul stadion modern al celor de la 1 FCN este mult mai putin decat iti imaginezi. Doar un spatiu urias ce pastreaza cateva din vechile forme si a devenit si parcare.

In departare, cladirea aceea de sus era locul de unde cancelarul se adresa poporului. Acum e parasita…

Intr-un final, Nurenberg nefiind printre orasele mari ale Germaniei, este nemeritat prea putin cunoscut. Are o multitudine de obiective de vizitat si viata curge lin ca si vizita voastra. Poate fi pus pe lista de “must” fara probleme. Nu o sa va plictisiti si o sa ramaneti cu amintiri placute.

Facebook Comments

CalatoriaPerfecta

Calatoriaperfecta.ro este un proiect initiat de Pati si Dan, doi pasionati de calatorii. Am vizitat pana acum peste 50 de tari si ne place sa spunem ca lista ramane deschisa. Din fiecare calatorie surprindem cat mai multe detalii, informatii reale si imagini pentru voi. Va invitam sa intrati in lumea noastra daca nu ati facut-o deja, sa calatoriti cu noi, sa deveniti unul dintre membrii familiei noastre. Calatoria perfecta exista! Haideti sa o descoperim impreuna.