DE STIUT!

Impreuna pentru ospitalitate

Cum e sprijinita HORECA in perioada aceasta?

Micile afaceri din industria ospitalității primesc ajutor din partea companiilor mari. Cel puțin 100 de antreprenori din industria ospitalității vor fi ajutați să își restructureze afacerile prin intermediul campaniei “Împreună pentru ospitalitate”.

 

Industria ospitalității se află printre domeniile cel mai afectate de criza provocată de pandemia COVID-19 și nu doar în România, ci la nivel mondial. Întreaga economie este deja îngenunchiată, iar efectele pe termen lung sunt greu de controlat. Tăierile salariale, șomajul, concedierile și scăderea puterii de cumpărare vor avea repercusiuni grave asupra actorilor din HoReCa, iar multe dintre micile afaceri vor dispărea.

Pe perioada stării de urgență, vânzările au scăzut cu 80%, potrivit estimărilor Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA). În aceste condiții, peste 85% din unități riscă să fie închise și zeci de mii de angajați să fie trimiși în șomaj.

În acest context, a apărut nevoia de adaptare și reinventare a celor din HoReCa. Mulți și-au mutat activitatea online, s-au organizat rapid pentru a face livrări la domiciliu, ba chiar au creat produse noi, adaptate la nevoile actuale. Ce se va întâmpla, însă, după ridicarea restricțiilor impuse de autorități? Câți își vor putea redeschide afacerile, câți vor avea resurse pentru a-și putea susține business-ul, să achite taxele, chiriile și salariile angajaților? Ei au nevoie de planuri concrete de reîncepere a activității, ce trebuie puse la punct cât mai rapid și adaptate constant la orice schimbare din mediul economic   

 

Impreuna pentru ospitalitate

 

Aici intervin specialiștii unei companii de consultanță în domeniul ospitalității, care au avut inițiativa de a oferi suport gratuit antreprenorilor afectați de criză, prin intermediul campaniei „Împreună pentru ospitalitate.  Echipa de consultanți și colaboratori, formată din profesioniști, acreditați în structurări și restructurări de companii, vor trece afacerile printr-un proces de analiză internă a structurii de costuri de unde vor extrage indici relevanți pentru a determina direcțiile de restructurare sau pivotare a afacerii. În pasul următor, se va intra într-o simulare de afaceri, dacă vorbim de reinventare sau crearea unor scenarii de cashflow, astfel încât antreprenorii să fie pregătiți pentru perioada de după starea de urgență.

„Scopul nostru, în această campanie, este să ajutăm și să punem umărul la salvarea cât mai multor restaurante și cafenele pentru a putea să ne întoarcem la o industrie mai dinamică, mai profesionistă și de ce nu, mai structurată. Pentru a face asta cât mai eficient, trebuie să ajungem la cât mai mulți antreprenori în nevoie”, a declarat Ruben Filimon, CEO Eatble Brands.

Pentru a ajuta și poate chiar a depăși 100 de antreprenori, trebuie achiziționate pachetele adoptă un antreprenor. Iar aici este nevoie de ajutorul companiilor mari. Gesturile de solidaritate la care am asistat în ultima perioadă, empatia și dorința de a ajuta manifestate de numeroase companii private, dar și de simpli cetățeni, au adus o rază de speranță în aceste vremuri de criză și alimentează mai departe lupta pentru a face bine.