Imi este frica sa zbor cu avionul
Frica de avion
Am vazut in ultimul timp multe persoane care au aceasta frica, fie nu au zburat deloc pana acum si au in cap un scenariu negativ despre zboruri, fie au zburat o singura data si nu vor sa o mai faca niciodata deoarece nu se simt in stare.
Totul este un scenariu, este vorba de lipsa de control, atacuri de panica. Imi pare foarte rau pentru ei si am mai spus-o si in alt articol, este o mare pierdere pentru nu poti sa te bucuri de lucruri frumoase, destinatii superbe, locuri in care chiar nu ai cum sa ajungi decat cu avionul. Imi imaginez ca este un sentiment mai puternic decat tine, frica asta, desi stii ca nu este un pericol, totusi te paralizeaza, este ceva mai puternic decat tine.
Dar astazi vin cu vesti bune, foarte bune, pentru toti cei care au aceasta problema. Am vorbit mai demult despre metoda de hipnoza, nu cunosc persoane personal, care sa fi facut asta, dar banuiesc ca sunt multi care au reusit. Astazi vin la voi cu o alta metoda care mi se pare foarte eficienta si de care pana de curand nu stiam. Este vorba de cei de la Jetav unde am fost si noi in vizita de curand pentru o sedinta cu simulatorul, for fun. Mai multe detalii despre aceasta experienta a noastra gasiti in articolul dedicat lor.
Acolo am descoperit ca au si un pachet pentru frica de zbor!
Exista pachete pentru voi dar si o sedinta de 3 ore in care vi se explica de catre un pilot adevarat cum functioneaza un avion, cum se iau deciziile, care sunt procedurile unui zbor, ce este in spatele meseriei de pilot, ca exista foarte multa siguranta, nimic nu este la intamplare, faptul ca sunt reguli foarte stricte de la care nu se abate personalul si ca exista foarte putine situatii care nu se pot controla. Apoi impreuna simulati un zbor real. Unul dintre exercitiile in cadrul acestei sedinte este o simulare a unei situatii in care ambele motoare iau foc si totusi aeronava aterizeaza. Pur sis simplu se poate! Intelegi in timp real ca pilotii pot gestiona chiar si o asemenea problema ce apare oricum extrem de rar. Eu cred ca este exceptionala ideea, de a arata oamenilor ca a zbura este nu numai frumos ci si interesant.
Cititi si alte sfaturi despre cum sa iti invingi teama de avion.
Dupa ce ti se explica tot urmeaza si proba practica care este foarte importanta, ai ocazia sa pilotezi real, un avion , pe o destinatie pe care ti-o alegi tu, timp de o ora poti sa simulezi furtuna, turbulente, situatii neprevazute ca sa vezi cum se actioneaza in acel moment. Fiind tu in situatia de a gestiona problema cred ca ajuta foarte mult, am inteles ca sunt foarte multi care au fost acolo si dupa au reusit sa zboare, au reusit sa si depaseasca teama, sa inteleaga ca este un lucru peste care se poate trece daca vrei pentru a nu pierde momente frumoase pe care le poti petrece in destinatii fabuloase unde nu ai cum sa ajungi decat cu avionul.
STIATI CA:
- Avionul este cel mai sigur mod de transport.
- Aeronavele sunt extrem de bine intretinute.
- Pilotii au un antrenament constant si indelung.
- Standardele scolilor de pilotaj sunt extrem de inalte si exista reguli extrem de bine stabilite.
- Inainte de orice zbor echipajul se intalneste pentru un briefing despre cursa.
- Se stabilesc alternative la zbor in caz de vreme rea.
- Aeroporturi care sunt pe raza de o ora de zbor pe ruta avionului sunt alese cu grija.
- Un avion cand pleaca spre o destinatie are intotdeauna un culoar de zbor. Practic un tub imaginar prin aer.
- Acesta este doar al respectivului zbor si nimeni nu trece pe acolo.
- Nici avionul nu poate iesi din acel tub imaginar decat in caz de urgenta si cu aprobari.
- Chiar daca ramane fara cele 2 motoare un avion tot poate ateriza cu pasagerii in siguranta.
- De la inaltimea de croaziera, fara motor, un avion poate plana pana la 200 de km fara probleme.
- Fiecare sistem din avion are cel putin un sistem de back up. Daca ceva numai functioneaza altceva preia sarcina acelui sistem.
- Sistemul hidraulic de aterizare are 2 sisteme de backup.
- Turnul de control este in legatura cu aeronava tot timpul.
- Avionul poate ateriza intr-un alt aeroport din motive de securitate.
- Pe trasee lungi exista 2 echipe de piloti care se schimba in timp ce ceilalti se odihnesc.